Ik kom uit het fibaro eco systeem dus ben druk met het verkennen van Homey en kan een feature niet vinden zonder complexe inrichting met een generieke variabele; daarom even check of ik niet iets over het hoofd zie.
In fibaro heb ik een alert gebouwd als mijn diepvries meer dan 3 uur <20 watt stroom verbruikt. Dan is er iets goed mis en verwacht ik dat de stekker uit de powerplug is gevallen of de compressor van de diepvries is uitgevallen.
maar vraag me af of dit niet simpeler kan met een juiste “als” statement.
bestaat dit in Homey? Of wordt dit een feature request? Is namelijk wel erg handig om “als” condities tijdsgebonden te hebben zonder introductie van variabelen en timers.
Ben benieuwd naar jullie reactie(s). thanks alvast!
In Homey zou je dit bijvoorbeeld kunnen maken door te beginnen met ‘ALS het vermogen is veranderd’. In de logica app zet je dan ‘EN als dit lager is dan 20’. DAN start je in de Countdown app een timer (10800 sec ) en die geeft jou alarm ( notification op telefoon? ) bij 0. Zodra het vermogen weer >20 is, stop je de countdown timer.
Hier zie je ook heel goed waarom de trigger zou kunnen werken. De diepvries gaat aan en weer uit, als hij continue aan blijft staan, dan is er echt wat aan de hand (dan staat de deur open).
@Barend_de_Lange
Werd toevallig de app toen weer geupdate?
(Ik heb gister een paar updates live gezet).
Ik heb in elk geval een bug gevonden: Wanneer de app herstart, en er daarna een aanpassing is met deze flowkaarten (dus een wijziging of flow enabled/disabled oid), dan triggeren ze opnieuw.