Adlar Warmtepomp (local Tuya based) productie fase

Welke App versie draai je nu? Voorheen had ik ze ook, maar treedt met recente fix niet meer op.
Ik had wel veel last van disconnects omdat het Wifi signaal van de WP -85 aangaf. Een erg slechte verbinding dus. Een ping -c 100 gaf ook veel outage en trage reactie tijd aan.

1.3.10

Wifi signaal is perfect (-46dBm). Afstand router en kastje van Adlar is minder dan 1 meter free space.

De optredende Zombie is een gevolg van dat de app aan het communiceren is maar de WP of de bovenliggende Tuya aansturing niet adequaat acteert of instabiele connectie heeft. Wat ik in de loop van de tijd veel werk in gestopt heb is veel focus van de gebruikte Tuya library. Op zijn minst is deze instabiel en onwillkeurig disconnects terugstuurt naar de App. Ik heb hier allerlei failsafes omheen gebouwd omdat het schrijven van een eigen Tuya tussenlaag teveel effort van mij vraagt.
Vraag; werkt een herstart van de app (al is het tijdelijk) en wat als je een force reconnect in de geavanceerde settings sectie?

Ik krijg dan de Zombie-melding maar daarna blijft alles ogenschijnlijk gewoon werken.
Ik heb niets gedaan sinds de melding gisterochtend en de wp wordt prima aangestuurd en mijn dashboard laat de gewenste gegevens gewoon zien.

Nog geen enkele andere app heeft dit ooit laten zien, ook de Homey-Tuya app niet die ik tot voor kort gebruikte. Ik dacht dat jouw app volledig lokaal draaide maar je maakt toch gebruikt van Tuya cloud?

Seen this: link?

Nee geen Tuya cloud. Maar volledig lokaal IP adres gebruik. De Tuya laag bevat kennis over de protocollen om zo ook een Tuya geschikt apparaat lokaal aan te sturen.

Ik heb allerlei voorzieningen aangebracht om de WP te kunnen blijven aansturen om de diverse bovenliggende redenen, dus een melding over een disconnect of connection refused of netwerk uitval of zombie detectie wordt in veel gevallen opgevolgd door een herstel actie. Een reden dat de app nu steeds robuuster wordt ;-

1 Like

Nee, deze link had ik nog niet gezien. Wel een welkome oplossing trouwens!

Het biedt een oplossing voor officieel gecategoriseerde Tuya-toepassingen. Zoals je waarschijnlijk al vermoedde na installatie van de eerdere officiële Tuya-app van Homey, valt onze warmtepomp in een OEM-categorie die niet aansluit op de standaardaansturing. De DPS-waarden die SolarEast (OEM) voor de Adlar Castra gebruikt, zijn niet compatibel met de generieke Tuya-implementatie.

Dat verklaart ook waarom de Home Assistant-integratie (die ik zelf eveneens gebruik) een specifieke mapping tussen Tuya en de warmtepomp heeft moeten introduceren. Het verschil is dat ik nu een vergelijkbare, maar voor Homey Pro geoptimaliseerde, mapping, flow cards en sensoren heb ontwikkeld.

Net wat zitten spelen met deze nieuwe Tuya app.
Ik heb de Adlar als ONBEKEND apparaat kunnen toevoegen, net als bij de eerste officiële Tuya app.
Er zijn nu echter veel minder boolean, string en numerical modes beschikbaar dan bij de eerste. De belangrijkste zitten erbij, maar toch.

Op het eerste gezicht kan ik mijn Advanced Flows zo terugzetten naar de kaarten van de Tuya app, maar dat gaan we niet doen. Het werkt prima met die van jouw app, draait lekker lokaal, niet meer aan klooien. :upside_down_face:

1 Like

Vanochtend 2x deze foutmelding:

Maar de aansturing van de Adlar lijkt ok.

Ik zal deze eens proberen.

Heb veel andere scenes met notificaties en dat gaat prima. Alleen deze met defrost niet. Blijkbaar detecteert hij m niet via dit kaartje. Zal het op een andere manier proberen.

Ik had deze trouwens ook 2x vandaag ;