Via een advanced flow waarmee ik mijn airco aanzet controleer Homey de binnentemperatuur en past de koel temperatuur hierop aan, dus zeg maar ik start, temperatuur is 24 graden en airco start op 22 enzovoort,
Nu wil dat Homey dit elk uur checkt en aanpast als airco aan is, timer lijkt me niet de oplossing iemand suggesties? De elk uur timer draait altijd ook als airco uit is en dat lijkt me niet de bedoeling of zie ik dat verkeerd?
Dat klopt, maar als je direct daarn een flowkaart āEN airco is aanā toevoegt dan stopt de flow als de airco uit staat.
Ik heb geen idee wat je wilt bereiken, dus ik snap niet waarom je na het inschakelen elk uur iets wil controleren.
Nogmaals, zonder te weten wat je wilt bereiken zegt mijn gevoel dat je beter kan kijken of de temperatuur een bepaalde waarde overschrijdt en dan (met een conditie of de airconditioning ingeschakeld is) een actie uitvoeren.
dat doe ik exact zo maar loopt de timer dan niet door in homey of maakt dat niet uit?
wat ik wil bbereiken zou misschien ook kunnen met meten van temperatuur, nu start ik mijn gedeelte van de flow wat dat doet, misschien te omslachtig?
Een flow meer of minder maakt niet uit.
oke dank je, heb nu wel 2 start punten in ƩƩn flow, een start en een timer , kan dat of ben ik nu iets stoms aan het doen?
oeps, op het moment dat ik je dit schrijf hoor ik de airco ping doen, wat wil zeggen dat het werkt ![]()
Mocht iemand alsnog een betere oplossing hebben , graag natuurlijk.
Meerdere startpunten in een flow is geen probleem.
De flow die je laat zien lijkt wel te gaan werken.
Al begrijp ik niet wat het doel van deze flow isā¦.
Waarom wil je de temp van je airco altijd 1c lager hebben dan de gemeten binnentemp?
Het lijkt alsof je wilt regelen naar 21.
Dus zet de target temp direct op 21? Dan kan je die hele flow met te p stappen vergeten.
Je kunt hem nog wat inkorten, maak een variabele AircoSet, dan :
ALS Temyp hoger dan 22
DAN(Logica) Bereken AircoSet is Temperatuur - 1 DAN Stel de Temperatuur in AircoSet
Tenminste, als je in de Aircocard een variabele kunt zetten..
Zoals @DaneedeKruyff al aangeeft.
Het zal beter werken als je die āiedere 30 minā vervangt door een āals de temperatuur is veranderdā
In theorie: om 14:00 draait je flow, om 14:01 is de gemeten temp 1c lager. Toch zal je instelling pas om 14:30 worden aangepastā¦.
Doel van de flow is dat de temperatuur aangenaam blijft, ieder airco gebruiker wet dat als het 24 graden is en en je airco op 19 knalt het weliswaar superkoud wordt maar niet aangenaam, daarbij draait je airco altijd maximaal in die situatie, langzaam de ruimte koelen en op de juiste temperatuur houden is een stuk prettiger en beter voor portemonnee en levensduur van de installatie.
ik ga deze proberen, kon alleen de juiste kaart hiervoor niet vinden, ga nog even op zoek.
Geen idee, heb nog niet met variabele kaarten gewerkt, begrijp nog niet allesā¦ben wat dat betreft eigenlijk een beginner
Meestal heeft het apparaat dat de temperatuur meet een ALS-kaart die afgaat als de temperatuur wijzigt. Diezelfde kaart geeft de gewijzigde temperatuur mee in een tag (die heet vaak āTemperatuurā). Via een daarop volgende EN-kaart kun je vaststellen of de gewijzigde temperatuur onder/boven/gelijk is aan jouw streefwaarde en daar de rest van de flow aan koppelen.
Hier ter illustratie een voorbeeld van een flow die controleert of de gewijzigde temperatuur onder de 22 graden is:
Aah duidelijk (ben geen airco gebruiker
), dacht dat een airco dat wel zelf regelde.
Dan is dit wel een goede manier ![]()
Geeft niet wij helpen wel ![]()
Krijg je bij deze kaart :
bij temperatuur een puldown oid waar je een temperatuur moet kiezen ?
Of kijg je zoiets:
![]()
Alleen in het laatste geval kun je iets met mijn ideeā¦
Thanks, ik ga opzoek!