Flow : Daikin Airco opzetten bij bepaalde temperatuur

Hallo,

Ik zou willen dat mijn Daikin Airco automatisch opgezet word door een flow, maar blijkbaar is er iets niet correct in mijn flow. op een Homey Pro 2023.

Het vreemde is dat als ik de flow test, (na 19u, niet op een zaterdag) deze wel correct werkt.
heeft er hier iemand ervaring mee?
Wat doe ik verkeerd?
groeten.

Ik denk dat de beperkende factor het kaartje “De tijd is tussen 19:00 en 19:15” is.
Dat is 1 van de 3 voorwaarde waar aan voldaan moet worden.
Als je die eruit haalt, zal ie werken.
( die betreffende beperkende factor zal je anders moeten regelen )

1 Like

Deze zou dus wel alleen gestart moeten worden na een bepaald uur.
Ik had ook al het kaartje gezet, “De tijd is later dan 19:00” maar zelfde resultaat.
Vreemde blijft dat als de flow test knop gebruik, deze wel perfect start.
Ik heb zo het vermoeden dat de trigger zit, dat hij eerst de temperatuur moet meten, en dit niet weet ik niet wanneer Homey dit doet? continue? met interval van X min/ uren ?

Je eerste criteria is als de temp boven een aantal graden is, maar als ie dat nu al is, of dan al is, zal ie niet triggeren.
Misschien is dat de reden waarom ie nog niet triggert

Inderdaad.
Als je om 19:00 uur de trigger zet.
Vervolgens kijkt of de temperatuur hoger is dan 21 graden dan laat je de airco aangaan.
Je kunt evt. ook zeggen vanaf 19:00 elke 5 minuten checken of de airco nog niet aanstaat en als deze niet aan is en de temperatuur is inmiddels boven 21 graden dan alsnog de airco aanzetten.

Zoals het er nu staat zal de airco niet automatisch aangaan als de temperatuur voor 19:00 uur al was opgelopen tot 21 graden of hoger.

Als ik jou was zou ik eens kijken naar de app vthermo, dan kan je voor je airco een virtuele thermostaat aanmaken in homey en daardoor heel makkelijk in flows de virtuele thermostaat aan of uit laten gaan en de temperaturen aanpassen

Inderdaad, ik wil gewoon dat de airco aangaat om 19u, indien het meer dan 21° is op bepaalde dagen. Dacht dit iets simpel moest zijn… Maar dan mis ik bepaalde kaartjes in de daikin app :thinking:. Dan kan ik geen temp meer kiezen…

Welke ik vooral mis is kaartje, “Temperatuur is hoger dan” nu bestaat er alleen “Temperatuur word hoger dan”

Probeer als trigger het kaartje “ temperatuur is gewijzigd” en dan bij de “En” kaartjes een extra conditie dat temperatuur groter is dan 21.
Als die niet standaard in de Daikin app zit, kun je het standaard “Logica” kaartje gebruiken (nummer is groter dan), waarbij je bij nummer de temperatuur capability kunt invullen.

Of als trigger dat de tijd 19 uur is, en bij de “En” condities ook bovenstaande.

Je moet iets anders denken bij Homey flows. Dus niet wat is de logische zin die ik zou zeggen, maar echt wat de trigger is dat iets wat je wilt moet gebeuren. Een trigger is een actief iets.

1 Like

Deze zet de verwarming functie aan maar kan je makkelijk aanpassen.
Voor tijd neem je dan later dan als je geen tijdvak wilt.

1 Like

Bedankt, ga het uittesten, lijkt logisch :wink:

1 Like

Ondertussen werkt dit perfect met de logica😉
Dus volgende keer ga ik logica denken, als ik het direct niet vind :+1:

2 Likes