Advanced Flow Airconditioning schakelen [Hulp gevraagd]

Ik heb een flow gemaakt die op basis van de tijd en de temperatuur van de Airco in de eetkamer twee airco’s op verwarmen zet. Ik liet de flow eerst afsluiten door een Delay van 60 minuten voor ik de airco’s weer uitzet. Maar ik zou graag willen dat de airco uitschakelt als een temperatuur wordt bereikt. maar onderstaande flow werkt niet. Het uitzetten werkt niet omdat de logic die de temperatuur checken (onderaan) in een nee eindigt. Hoe kan ik de flow laten ‘wachten’ tot 21 graden is bereikt? Ik heb geprobeerd om bij de onderste logic op de ‘nee’ van de logic kaart een Delay te zetten en dan weer naar de invoer van de logic. Maar dat kan niet.

Het klopt. Die gaat inderdaad niet werken

Je moet de onderste logic los halen van de rest en daar een eigen trigger (ALS) voor zetten.
Bijv
AlS temperatuur is veranderd
EN temperatuur is groter dan 21
DAN zet airco uit

1 Like

Het bovenste deel kun je ook het beste op de manier doen zoals Tasz schrijft.

Met een tijdstip starten werkt niet (goed), omdat de airco niet aangaat als de temperatuur nog boven 19 graden is, en dan gaat er de rest van de dag ook nooit meer iets aan.
Je kunt beter op temperatuur triggeren, en de tijd als begrenzer instellen.

Ik heb de hele flow maar even ‘vertaald’:

1 Like

Maar als ik dat doe dan zet hij hem altijd op 21 graden uit toch? Met andere woorden dan is het niet verbonden aan deze flow.

Ok, thanks. Maar als ik het goed begrijp gat hij op deze manier altijd naar 21 graden ALS het een weekdag is en later DAN 7.

Wat ik eigenlijk wil is alleen in de ochtend even een beetje warmte het huis in. De rest hoeft niet automatisch want dan gaat de airco te veel aan.

Dus dan ontkom ik er toch niet aan denk ik om een delay in te schakelen.

Ja dat klopt

Om dit te voorkomen zou ik een variable schakelen.
Je maakt dan bijv een variable “airco is automatisch aan”

Die laat je vervolgens door het eerste gedeelte naar ja schakelen.

In het tweede gedeelte een kaartje er tussen doen met ALS “airco is automatisch aan” gelijk aan JA…

Vervolgens nog een trigger
ALS airco is uitgezet zet “airco automatisch aan” naar nee

Dan moet je bijv het kaartje gebruiken
EN de tijd is tussen 7:00 en 9:00.

Een delay gaat nooit werken. De tijd die de airco nodig heeft om het naar 21 graden te verwarmen is altijd anders. Dit kan je nu eenmaal niet voorspellen

1 Like