Flow kachel aan binnen bepaalde tijd en daling temperatuur

Ik heb nog niet veel ervaring met het maken van flows.
Ik heb denk ik een heel eenvoudige flow gemaakt maar hij werkt niet.
Wat doe ik verkeerd.
Gebruikt: Aqara sensor temp & hum + innr sp220.


Bij voorbaat dank
Joop Hiddink

Je eerste kaartje wordt alleen waar als de temperatuur onder de 15 zakt. Anders gezegd, als later de Temp zakt van 14 naar 13, gebeurt er niets…

Gebruik de kaart “temperatuur is veranderd” in de ‘als’ en plaats logica kaartje in de “en” met "temp werd kleiner dan… ’

Vergelijkbaar voorbeeld

De flow zal alleen werken als de temperatuur gedurende de ingestelde tijd, veranderd van boven 15 graden naar onder 15 graden. Dus als het om 5:00 uur al onder 15 graden is, zal hij niet aan schakelen. (Zoals Ernst hierboven aangeeft :wink:

1 Like

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik heb nu onderstaande flow aangemaakt.
Ik twijfel alleen nog over het kaartje tijd op de juiste plaats staat.

Dit gaat werken!

Succes

Nogmaals beide bedankt voor jullie reacties.
Ga er inderdaad nu vanuit dat ik morgen lekker warm zit
Bedankt

1 Like

Maar stel dat de temperatuur zakt van 14 naar 13 om 4:45.
Dat is niet tussen 5:00 en 9:00, dus de verwarming gaat niet aan.
Maar vanwege de goede isolatie blijft het 13 graden.
Dan gaat de verwarming dus helemaal niet aan.
Of denk ik nou verkeerd?

Dat klopt, maar de verandering van temperatuur wordt meestal met 0,1 graad doorgegeven, dus zal maar zelden exact op de zelfde waarde blijven. Mocht dit toch een probleem zijn, dan kan je een extra flow maken die om 5 uur kijkt of de temperatuur te laag is en zo ja, dus de verwarming inschakeld. Naar ik aanneem heb je ook nog een “uitschakel” flow gemaakt.

1 Like

@JPe4619 Ik dacht weer te moeilijk inderdaad. Een temperatuur die binnen 0,1 graad verschil stabiel blijft is ook wel erg onwaarschijnlijk.
Maar we horen het van @JHK wel of het heeft gewerkt.

Het lijkt te werken. Ik heb 3 flows aangemaakt met starttijden 5:00 & 12:00 & 17:00 uur.
5:00 is gestart. 12:00 niet want het was warmer dan 15gr.
17:00 uur was de temp ook nog te hoog en heb ik de flow aangepast na 16 Gr.
Het duurde ca 15 min maar toe ging de kachel aan.
Ik vraag me af hoe vaak er een check is op de temp?
Ik kijk het 2 dagen aan en laat jullie weten of het nog steeds werkt

Die is er normaal gesproken niet. De sensor stuurt een update als de temperatuur 0.x graden is veranderd. Gezien batterij besparing zal dat niet elke seconde zijn; Aqara sensors hier sturen minimaal om de minuut een wijziging door, maar dat lijkt me vaak genoeg.

Peter bedankt voor de uitleg

1 Like

Dag allemaal.
Duurde iets langer voor mijn reactie maar de temp werkte niet echt mee.
Ik heb nu min temp op 17,5 gezet.
In de flow heb ik temp en tijd omgedraaid en nu werkt het perfect.


Bedankt voor het meedenken