Flow kachel aan binnen bepaalde tijd en daling temperatuur

Ik heb nog niet veel ervaring met het maken van flows.
Ik heb denk ik een heel eenvoudige flow gemaakt maar hij werkt niet.
Wat doe ik verkeerd.
Gebruikt: Aqara sensor temp & hum + innr sp220.


Bij voorbaat dank
Joop Hiddink

Je eerste kaartje wordt alleen waar als de temperatuur onder de 15 zakt. Anders gezegd, als later de Temp zakt van 14 naar 13, gebeurt er niets…

Gebruik de kaart “temperatuur is veranderd” in de ‘als’ en plaats logica kaartje in de “en” met "temp werd kleiner dan… ’

Vergelijkbaar voorbeeld

De flow zal alleen werken als de temperatuur gedurende de ingestelde tijd, veranderd van boven 15 graden naar onder 15 graden. Dus als het om 5:00 uur al onder 15 graden is, zal hij niet aan schakelen. (Zoals Ernst hierboven aangeeft :wink:

1 Like

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik heb nu onderstaande flow aangemaakt.
Ik twijfel alleen nog over het kaartje tijd op de juiste plaats staat.

Dit gaat werken!

Succes

Nogmaals beide bedankt voor jullie reacties.
Ga er inderdaad nu vanuit dat ik morgen lekker warm zit
Bedankt

1 Like

Maar stel dat de temperatuur zakt van 14 naar 13 om 4:45.
Dat is niet tussen 5:00 en 9:00, dus de verwarming gaat niet aan.
Maar vanwege de goede isolatie blijft het 13 graden.
Dan gaat de verwarming dus helemaal niet aan.
Of denk ik nou verkeerd?

Dat klopt, maar de verandering van temperatuur wordt meestal met 0,1 graad doorgegeven, dus zal maar zelden exact op de zelfde waarde blijven. Mocht dit toch een probleem zijn, dan kan je een extra flow maken die om 5 uur kijkt of de temperatuur te laag is en zo ja, dus de verwarming inschakeld. Naar ik aanneem heb je ook nog een “uitschakel” flow gemaakt.