Advanced flow besturing verwarming

Hi iedereen,

Een beetje een newbie in de (advanced) flows van Homey.

Zie onderstaand probeersel.

Ik wil graag de verwarming aanzetten en bij temperatuur >’X’ graden een melding na ‘X’ tijd of de verwarming aan moet blijven. Antwoord ‘ja’ melding komt opnieuw. Antwoord ‘nee’ moet de verwarming uitschakelen. Tot zover is dit mij ook gelukt,

Ik heb het gevoel dat dit makkelijker moet kunnen zonder iedere keer een tijdblok toe te voegen. Wellicht zonder dat dit een advanced flow moet zijn. Het principe ‘Logic’ kaarten is mij ook niet helemaal duidelijk.

Daarnaast zou het een grote wens zijn om een stap toe te voegen dat Homey mij vraagt of de temperatuur moet worden aangepast naar ‘X’ graden en dat ik dit via bijvoorbeeld mijn horloge kan aangeven in cijfers.

Zou iemand mij kunnen voorzien van antwoorden / how-to

Alvast zeer bedankt!:grinning_face:

Na de eerste 3 kaarten zou je een timer (er zijn hiervoor verschillende apps in de Homey appstore) van 30 minuten kunnen starten.

Dan kun je de rest van de flow vervangen door:
WHEN
timer ends
AND
ja/nee notificatie
THEN (yes)
start timer 30 minuten
THEN (no)
Zet verwarming uit
Stuur notificatie

Check de knowledge base, veel info the vinden:
https://support.homey.app/hc/en-us/articles/4410240765586-Using-Homey-Logic-in-Flows

Je krijgt dus elke 30 minuten een melding? Zou ik gek van worden.
Je hebt Tado zo te zien? Als je dan de temperatuur op 18.5 zet, en het wordt warmer, dan slaat de cv toch gewoon niet meer aan? Of begrijp ik je bedoeling nu totaal verkeerd?

Ik werk met tado overigens niet met zet aan of zet uit. Ik laat tado terugvallen op het slimme schema wat ik via de tado app heb ingesteld (woonkamer 14.5 graden volgens mij)

Bedankt!, ik ga het proberen

Bedankt Peter, kende ik niet. Ik ga er naar kijken

Bedankt voor je bericht Rob. Het is een probeersel en wil graag een melding krijgen dat ik niet vergeet de verwarming uit te zetten. Mijn partner zet de kachel via Tado aan, vaak hoger dan 18,5. Ik wil Tado uitzetten middels de herrinering als het verwarmen niet meer nodig is.

Ik zal kijken naar Slimme Schema van Tado. Ik wil het liefst zo min mogelijk via de Tado-app doen.

Ik houd me graag aanbevolen voor verschillende flows aangaande Tado😃

Ow dat is simpel op te lossen :sweat_smile:

Je kan hier natuurlijk ook een uur vertraging inzetten.

Ik zou trouwens altijd terugvallen op een slim schema. Mocht homey het op een of andere manier niet doen, en je hebt je thermostaat uitgezet, dan kan het met temperaturen als deze hard afkoelen in huis.

2 Likes