Ventilator gaat niet aan

Goedemiddag
Temperatuur sensor is van Aqara.
Schakelaar is van Aqara.
Beide zijn rechtstreeks aangesloten op Homey (cloud version)

Heb onderstaande flow gemaakt

Zoals in de Apps te zien heeft de temperatuur sensor een waarde hoger dan 22 graden, maar de schakelaar wordt niet actief.

Als ik test gaat het goed.

Wat doe ik fout?

Fred

De gekozen ‘Als’ kaart werkt als een thermostaat, pas als de temperatuur lager is dan 22° en daarna weer hoger wordt dan 22° zal de flow worden getriggerd.
Zolang de temperatuur al hoger is dan 22° (en dat is het geval), en dan nóg hoger wordt, wordt de flow níet getriggerd.

Als het laatste wel moet gebeuren, gebruik dan het ‘Als’ kaartje ‘de temperatuur is veranderd’.
Voeg dan bij ‘En’ een logica kaartje in “nummer is groter dan” en zoek de temperatuur tag op van de ‘Slk temperatuur sensor’, en vul de waarde 22 in.
Dan zal de flow iedere keer triggeren bij iedere temperatuur verandering (naar boven en naar beneden) bóven de 22°

Beste Peter,

Dank voor je uitleg. Ik heb de aanpassingen gemaakt en ga kijken of het werkt.

Groetjes
Fred

1 Like

Top! Om een loop te voorkomen zou ik er van maken

Als [temp veranderd] EN [wall plug is uit] en [temp is boven 22c] DAN [zet aan] en [stuur push].

Anders blijf je meldingen ontvangen elke temp verandering :wink:

1 Like

Yup, maar die voorwaarde stond toch al in zijn flow?

Als de plug ingeschakeld is, zal de flow geen push berichten meer sturen.
Dan hoeft, in mijn humble beleving dan, niet nog eens een temperatuur conditie toegevoegd te worden eigenlijk.

Een loop kan het nooit worden, wel een flow die vaak getriggerd kan worden boven de 22 graden, maar de conditie “plug is uit” stopt de flow.

Excuus. Die heb ik volkomen gemist. Wilde voorkomen dat er straks bij iedere temp verandering een push bericht verstuurd zou worden. Onderaan de streep blijk ik vooral toe te zijn aan weekeind.

Dank voor je scherpe blik en onderaan de streep hebben we dan exact dezelfde flow voorgesteld :+1:

Heren,

Heb de aangepaste flow getest en jullie aanwijzigingen hebben geholpen. Het werkt nu zoals ik het wil.

Dankjewel

Groetjes,
Fred

3 Likes