Flow slechts 1x per dag uitvoeren (werkt nu niet, wat doe ik fout)

Goedemiddag allemaal,

Ik heb een Flow gemaakt, die ik graag slechts 1x per dag wil laten uitvoeren,
In heb gezocht in dit forum en kwam ik de tip tegen om de een counter te gebruiken.
Om fouten te voorkomen heb ik al een tijdslot ingesteld, dit werkt wel, maar de countdown timer lijkt niet te functioneren.
Ik wil graag ´s avonds een melding krijgen al het buiten koeler is dan binnen zodat ik de deur kan open zetten.
Nu blijft Homey elke keer na 18.00 uur een melding geven (ca. om de 15 minuten) als de temp buiten lager is dan binnen.

Alvast bedankt voor jullie hulp, Patrick

Een tweede flow maken die je gemaakte flow om 18:00 uur inschakelt

En in je bestaande flow aan het eind zetten dat hij de flow weer moet uitschakelen als hij zijn opdrachten heeft gedaan.

1 Like

Timer voorwaarde nog even toevoegen:

En…
Zandloper ‘12 uur wachten’ loopt niet

Peter ,

Bedankt voor je reply, maar ik had het probleem reeds opgelost met de oplossing van Don-Papa. waarvoor dank.

Gr. Patrick

2 Likes

Is al opgelost.

Maar nog een oplossing. Eventueel kun je ook een andere kaart gebruiken. Namelijk ‘Als temperatuur groter wordt dan …’.

En tussen x tijden

Dan melding

Die groter of lager dan kaart wordt vaak ook maar 1 keer gestuurd per dag omdat temperatuur maar 1 keer boven waarde x komt.

Een groter dan of kleiner dan flow kan wel vaker worden getrggerd als 1x.
Als de temperatuur is veranderd
En de temp is lager dan 20 graden
Dan…

Die flow word getrggerd bij 19 graden maar ook weer als het 18 of 17,5 of elke temperatuur, als het maar lager is dan 20 graden.
Dus als hij is getrggerd dan de flow uitschakelen of iets dergelijks.

Ik bedoel bijgaande flow, die gebruikt ik. Bij mij gebeurt die trigger maar 1 keer… Hier is #Temperatuur een binnensensor.

Je haalt ze door elkaar…
De ene:
“Als temp werd kleiner dan X °C”
triggert 1 maal, en pas nog een keer als de temp eerst bóven de X graden is geweest. Het thermostaat principe.

De andere:
“Als temp is veranderd
En temp is kleiner dan X °C”
triggert steeds bij iedere temperatuur wijziging, zolang deze beneden de X graden is.

1 Like

In de weergegeven flow had ik het niet zo snel gezien dat deze maar 1x werd getrggerd.
Sorry.

@Peter_Kawa
In mijn voorbeeld had ik in de ALS ook temperatuur is veranderd.
Die word steeds getrggerd.

Dat andere voorbeeld ga ik zelf ook maar eens een keer proberen.
Scheelt weer een waar/onwaar flow.
Dank je.

1 Like

Ik zal nog even reageren op deze post als starter.
Ik had 2 flows, 1 om de deur open te zetten en 1 om de deur te sluiten,
Aan het einde laat ik de actieve stoppen en de 2de starten en omgekeerd, werkt exact zials ik graag wil.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Gr. Patrick

eb geen extra Flow gemaakt, alleen stopt de ee