Airco starten met Advanced flow

Goedemiddag,

Ik probeer met deze flow de airo te starten als de temperatuur meer dan 22 graden wordt. Toch gaat de airco niet aan. Misschien omdat de temperatuur reeds hoger dan 22 graden was bij het inschakelen van de flow. Dit probeer ik te voorkomen door de “ALL” stap toe te voegen.

Weet iemand waar het fout gaat?

Groeten,

Michael

Dat gaat NOOIT NIET werken!

Dus een keuze maken, bijv:

Peter_Kawa, Dank voor je bericht. Ik heb het gedaan zoals je hierboven aangeeft, maar hij start niet. Het lijkt dat als de temperatuur reeds boven de 22 graden is als ik de flow inschakel de flow niet getriggerd wordt. Ik wil dat deze flow pas na 20.00 uur 's avonds gaat werken. Een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

ALS
De temperatuur is veranderd
EN
De temperatuur is hoger dan 23
De airconditioning is uit
Het is na 20:00 (deze 3 EN-kaartjes combineren met ALL)
DAN
zet airco aan.

Tweede trigger als de temperatuur om 20:00 uur al hoger dan 23 is.

ALS
Het is 20:00 uur
EN
De temperatuur is hoger dan 23
De airconditioning is uit
DAN
Zet airco aan

Klopt, met de gebruikte trigger Als de temperatuur al hoger is dan de ingestelde temperatuur, en hij stijgt nog meer, zal hij niet triggeren.
Pas nadat de temperatuur beneden de 22 is geweest, en hij komt daarna weer boven de 22, zal de kaart de flow triggeren.

Om dit te voorkomen, kun je de alternatieve trigger gebruiken, welke op elke temperatuurverandering triggert.
Om te filteren dien je dan een “EN” logica kaartje te gebruiken, waarin je de zg. tag genaamd Temperatuur vergelijkt met een waarde.

Die tag vind je als volgt (verbind altijd eerst de kaartjes met elkaar):

Wim en Peter, Dank. Ik ga het proberen.

1 Like

Wim en Peter, nogmaals dank. Het is gelukt!

1 Like