Hallo, ik ben met advanced flow aan het stoeien en krijg het niet voor elkaar om de boel te laten werken… Bij de gewone flows moet je op start klikken (rechtermuisknop op de 3 puntjes) en dan gaat hij lopen. Bij een advanced flow kan ik niet op start klikken… Wat doe ik fout? (Alvast bedankt voor de hulp)
Okay, maar ik kan de trigger “de temperatuur verandert” niet achter die knop plaatsen en dus loopt deze flow maar 1 keer ipv continu…
Onduidelijk wat je nu graag zou willen. De trigger zou gewoon moeten werken.
Als je wil testen of de flow ná de trigger werkt als verwacht, dan kun je rechtsklikken op de trigger, en “Test vanaf hier” selecteren.
Als je wil weten of de trigger wel werkt, kun je er (tijdelijk) een tijdlijn kaartje achter zetten, dan wordt je op de hoogte gehouden van iedere flow trigger.
De flow loopt 1 x elke keer als de temperatuur verandert. Of 1 keer als je rechts klikt op de triggerkaart.
En dat doet 'ie dus niet… Hij loopt 1x en daarna niet meer. (zie het eerste schema)
Dan heb je een probleem met de sensor, niet met je flow.
Zolang je niet doet wat @Peter_Kawa zegt, weet je niks.
Kijkend naar de Advanced Flow: als de temperatuur tussen 13,5 en 14,5 graden is (incl. de grenswaarden), dan gebeurt er niets tussen 7 en 17 uur. Idem tussen 7 en 7,5 graden, tussen 17 en 7 uur.
Kan het zijn dat dat de situatie was toen je de werking van de flow probeerde vast te stellen?
Daarnaast: i.p.v. 2 keer de condities te herhalen voor het scenario tussen 7-17 en 17-7, kun je die tweede route ook koppelen aan de ‘false’-outputconnector van de tijdkaart.
Ik heb dat gedaan, alleen als ik begin met die startknop dan kan ik niet naar de “de temperatuur verandert” omdat die in het ALS-rijtje zit en niet in het EN-rijtje. M.a.w. geen trigger
Nee, dat heb ik ook gecontroleerd… De heater bleef ook doorstoken nadat hij de grenswaarde had bereikt.
“de temperatuur verandert” moet de trigger zijn, je hebt die startknop niet nodig (ik begreep in eerste instantie niet wat je precies wilde doen, vandaar mijn suggestie over die startknop, maar de flow zou automatisch moeten werken op basis van de veranderende temperatuur).
Verwijder de startknop.
Als je wilt weten of de flow start doordat de temperatuur gewijzigd is, moet het tijdslijnkaartje direct na de trigger. En dan maar wachten tot de temperatuur veranderd, of de sensor even beet pakken en met de hand opwarmen.
Nog een dubbelcheck: is de #Temperatuur-tag in je logische kaarten die van het trigger-apparaat ‘Temperatuur Spuiterij’ of wellicht van een andere temperatuursensor?
De oplossing is, zoals meestal, vrij eenvoudig gebleken.
Omdat het al draaide met gewone flows moet je de oude flows eerst helemaal uitschakelen en dan pas de advanced flow inschakelen… Hoe simpel kan het zijn…
Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken !!!
PS. De tip van SunBeech heb ik ook ter harte genomen, waarvoor dank.