Advanced flow start niet

Ik ben eruit… ik laat alleen een bericht sturen als er 1 device verandert is, dus niet meer als heel de flow afgehandelt is… Een helder moment… :thinking:

@Doekse @Emile Dit is de zoveelste persoon die dit overkomt:
Meerdere triggers met een ALL block verbinden en er uiteindelijk achter komen dat de flow nooit triggert, maar onduidelijk waarom dat is.

Het werkt dus nooit, maar men krijgt geen enkele foutmelding bij het aan elkaar verbinden, en ook niet als je de flow test, want een flow test test nu net de triggers niet…

Misschien is het toevoegen van een duidelijke tooltip al voldoende, maar,
het simpelweg onmogelijk maken om een triggerkaart met een ALL block te verbinden, zou een enorme verbetering zijn.

3 Likes

Je moet idd even IN de ‘mind/gedachten’ van de schrijvers komen… Maar gelukkig (in ieder geval voor mij) reageren de mensen van community bijna altijd met de juiste aanwijzigingen… Het is niet goed voor je eigenwaarde, maar het resultaat is meestal top :wink:

1 Like

Ha ja, het komt meestal wel goed inderdaad, maar ik vind het zo knullig dat de flow editor je geen enkele hint of indicatie geeft

over de onmogelijke combinatie :wink:

Je kan een beetje experimenteren met de WHEN kaarten. Welke mogelijke WHEN kaarten er zijn hangt af van de apps die je gebruikt.
Omdat het gaat om het tegenhouden van het zonlicht, zou je ook daar op kunnen triggeren. Misschien wordt de flow dan minder uitgevoerd. Maar misschien maakt het niet uit. Dus zoiets als:
WANNEER de Lux verandert
EN de temperatuur > 15
EN de Lux > 30000
DAN ….etc

En het push bericht meer achter in de flow zetten zorgt er inderdaad voor dat je alleen een bericht krijg als het scherm omhoog of omlaag gaat. Op andere plaatsen kun je ze ook tijdelijk neer zetten om te zien wat er gebeurd, met name of de trigger afgaat. Maar dat had je zelf al uitgevonden :grin:.
Of anders met de testknop de flow starten, dan zie je het in de flow zelf.