20% korting op alles van Nuki

bij een app via zigbee of zwave weten we welke commando’s en functies we kunnen verwachten. is dat ook te achterhalen wat er mogelijk is met een homey 23 en Nuki verbonden via Thread?

@Robin_De_Lange
Voorlopig vergrendelen en ontgrendelen verwacht ik. Matter heeft nog geen ondersteuning voor de “openen” functie voorzover mij bekend.
Via Matter @ home assistant is op dit moment ook enkel vergrendelen en ontgrendelen mogelijk. En het batterij niveau wordt gemeld.

.
@josserke84

De community store is nog in onderhoud.
Maar niet getreurd, je kunt de Nuki Direct app hier downloaden, en installeren via de CLI methode.

1 Like

Sinds deze week kun je ook ontgrendelen zonder de deur te openen:

1 Like

Ik zag het ook voorbijkomen Robert, ik heb Nuki firmware en alles binnen HA up-to-date.

Na veel lees- en testwerk kwam ik erachter dat mijn Android telefoon “de voorkeur heeft voor de Nest hub als TBR”.
(en Nest hub verwijderen + Google Home app cache legen + uitschakelen + phone herstarten maakte geen verschil)
Ondanks wat ik dacht, blijk ik de Nuki dus nog niet via de OTBR integratie te kunnen koppelen.

Via Companion app > Problem solutions:

De firmware update wordt nu helaas niet gezien door Matter.

Ah, dus toch :sweat_smile:

Ik vraag me af of dat klopt, HA zegt dat mijn slot firmware versie 4.0.0 heeft terwijl de app zegt dat ie op 4.1.8 zit. Ik zal straks eens naar 4.2.6 updaten.

Bij mij geeft ie ook 4.1.0 aan als versie via Matter, terwijl het slot firmware 4.2.6 draait.

Na een herstart van HA krijg ik nu ook de optie de deur te openen :partying_face:

Hmmmmm, ik krijg 't niet voor elkaar om mijn Android een andere border router te laten kiezen dan de Ggl hub, als ik Nuki wil pairen.
Het “open door” knopje zoals jij laat zien, krijg ik dan ook nog niet te zien.
Heb Ggl maar een bericht gestuurd, dat ik vrije keus wil hebben qua border router :woozy_face:

1 Like

Klinkt hetzelfde als wat ik met m’n iPhone heb, die wil alleen maar een Apple border router gebruiken :rage:

Het is in ieder geval een hoog ‘wij van WC-eend’ gehalte haha

Hébben we een “open standaard” waarbij alle merken samen zouden moeten werken, krijg je dit soort gedoe…

Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan…

Vwb Android, het rare is dat OTBR is ‘mede mogelijk gemaakt door Ggl’.

Dan zou je toch denken dat een Android een keuze tussen 2 Ggl produk… oh wacht ff, de hub wordt voor geld beschikbaar gesteld :expressionless: en OTBR niet :roll_eyes:
Iets met ‘marketing/reality’…

Wat is zigbee dan heerlijk simpel eigenlijk