Zigbee router

Wanner gaat deze schakelaar als router werken? Vanmiddag geïnstalleerd (opnieuw) ik wil nog een raamcontact op een paar meter plaatsen maar die gaat toch via Homey en raakt dan de verbinding weer kwijt. De schakelaar is een Aqara Single t1 zonder neutrale draad.

Ik zie geen routers, alles is een Enddevice. Blijkbaar is die aqara niet al router te gebruiken.

Ik had begrepen dat ieder device die op 230 werkt als router kan dienen.

Waarschijnlijk die zonder nuldraad niet die moeten het van de lekstroom door de lamp hebben. Schijnbaar heeft de fabrikant bedacht dat dat niet goed werkt

Apparaten zonder nuldraad werken wel vaker niet als router.
Die schakelaar werkt ook niet op 230V want er is geen 230V potentiaalverschil als er geen nuldraad is…

Er is altijd een nuldraad, alleen niet in de wandcontactdoos. De nuldraad bij dit soort apparaten is de nuldraad bij de lamp.

Ik heb nergens een nul draad in de wandcontactdozen. Dus voor een router moet ik een andere oplossing zoeken?

Ik neem aan dat alle wandcontactdozen een bruine fase en ee blauwe nuldraad hebben of het moeten de oude kleuren van bijna eenhalve eeuw oud moeten zijn.

Achter een schakelaar heb je gelijk… die nul moet je extra (laten) trekken daar.

Wat ik heb gedaan is een doorverbinding maken bij de wandcontactdoos en de dim module monteren bij de lamp. dan heb je daar permanente stroom. Op de wandcontactdoos heb ik een wandzender geplaatst.

Ja mijn fout, in plaats van “wandcontactdoos” had ik “inbouwdoos” (of einddoos) moeten zeggen.