Inbouw zender Zigbee

Momenteel heb ik een KAKU AWMT-003 inbouw zender op mijn bestaande schakelaar.
Deze zend signaal naar verschillende KAKU ACC-2300 stopcontact ontvangers.

Ik zoek naar de mogelijkheid om afscheid te nemen van deze stopcontact ontvangers en dan het vervangen van de armaturen door zigbee armaturen (Denk aan de IKEA verlichting welke direct op homey verbonden kan worden zonder een “bridge” zoals Philips Hue)

Maar, de zender is op 433,92 Mhz en heeft geen 230V in de inbouw doos. Dus ik ben erg benieuwd naar een goede oplossing voor een zigbee ondersteunende inbouw zender waardoor ik mijn eigen schakelaars kan behouden. Tuurlijk kan ik dit oplossen met flows in homey. Maar ik ben er bang voor dat er een vertraging in het aangaan van de verlichting zal komen.

Iemand een idee of suggestie?

Door de inbouwzender te vervangen voor een Zigbee-zender los je je probleem nog niet op, want tenzij je die zender direct kunt associeren met de lampen die ermee geschakeld moeten worden moet je sowieso via flows werken. En dan maakt het niet zo heel veel uit of de zender nou een Zigbee-zender is of een KaKu-zender.

Hier heb je een goed punt. Korte samenvatting voor mij; koop gewoon een lamp en test het uit :wink:
Lampjes van Ikea zijn goed te betalen.

Kijk eens bij robbshop en zoek op zigbee dimmer.
Zij hebben verschillende soorten inbouw dimmer die je direct achter je schakelaar kan inbouwen.
Ik heb er inmiddels 4 en ze werken prima. Je kan ze aan een hue koppelen of direct via homey aansturen (robshop app)

Wel eerst even je doos opmeten want ze zijn behoorlijkdik.
Op twee plaatsen paste het bij mij niet achter de schakelaar…

Bedankt voor je post, zoals ik al aangaf geen 230V in de doos beschikbaar en bijtrekken geen optie dus vandaar de erg specifieke vraag.

Bevalt de huidige schakelaar wel? Ik heb in huis een KAKU zender die zowel de Tradfri, tv en KAKU apparaten schakelt. Dit gaat via een flow en heeft, voor mij, een niet storende vertraging van c.a. een halve tot een hele seconde.

Kleine toevoeging:
Als de mogelijkheid bestaat om een andere schakelaar te plaatsen, kan je natuurlijk ook naar een andere draadloze schakelaar kijken. Onderstaande kan o.a. in GIRA en JUNG frame