Wandzenders

Hoi allemaal,

Ik wilde graag even weten of er hier mensen zijn die hun klassieke schakelaars hebben vervangen door zigbee wandzenders. Ik ben zelf aan het kijken naar deze: KLIK. Ik krijg een nieuwbouwhuis en wil deze in een gira 55 frame plaatsen maar wel erachter nog een schakeldraad, fase en nul aan laten komen voor als ik in de toekomst iets anders wil. Dus eigenlijk wil ik deze over de muurdoos zetten en de schakeldraad en fase doorverbinden omdat ik met HUE wil werken.

Hoe doen jullie dit? De stroom afkappen van de hue spotjes lijkt mij niet de beste oplossing dus daarom lijken bij die wandzenders wel mooi.

Ja daar heb ik er een stuk of 6 van en werken super goed. Je moet alleen wel de z-wave variant nemen de zigbee geeft problemen. Zoek maar op het forum

1 Like

Zigbee wandzenders werken op Homey v5 (experimental release) als een zonnetje :wink:

En werken ook via Touchlink direct met de Hue lampen en samen met Homey. Robbshop heeft ook een mooie Zigbee draai dimmer wandzender; WAF booster!

Wel even wachten tot Homey v5 stable wordt, of goed het forum lezen zodat je de huidige risico’s kent…

4 Likes

Nice! Zo wil ik het ook doen ja! Gebruik jij ook hue? Dat je scenes schakelt met deze knoppen?

Oke goed om te horen!

Kun je met touchlink de schakelaar rechtstreeks aan de lamp koppelen én aan Homey tegelijk?

Dat is pas een echte WAF booster, toch?
Ja, je kunt via Touchlink heel eenvoudig een knop van een schakelaar koppelen aan een of meerdere Zigbee lampen (in hetzelfde netwerk).

Met de draai dimmer (1 knop), kun je dus een (of meerdere) lampen bedienen; aan uit de knop indrukken, dim door te draaien, dubbelklikken en dan kun je lamp kleur aanpassen.

1 Like