Wat heb ik nodig?

Ik wil met een z-wave schakelaar een flow starten om mijn Tradfri lampen aan en uit te zetten.
Eén keer drukken, lampen aan of uit. Ingedrukt houden, lampen dimmen. Het flow gedeelte is me duidelijk maar ik zie door het bos de bomen niet meer. Wat is hier de geschikte schakelaar voor?

Hartelijk dank voor jullie hulp bij het maken van de juiste keuze.

Wilfried

Slimme wensen voor 2020

Als je online zoekt (via de Athom shop?) naar geschikte “z-wave schakelaars” dan even de apps.athom.com pagina checkt voor een geschikte app weet je toch welke je wilt kopen?

Ik denk dat we het over hetzelfde hebben maar ik zou in dit geval waarschijnlijk gaan voor Xiaomi Zigbee ipv z-wave maar dat komt omdat ik een krent ben en z-wave over het algemeen een stuk duurder is.

Mijn zigbee xiaomi deur/raam melders en bewegings melders werken PERFECT door het hele huis, van het dakterras tot de voordeur, zonder routers (devices op stroom) direct op Homey. De veel duurdere fibaro z-wave plugs werken alleen op de beneden verdieping waar Homey staat, ik heb alles geprobeerd maar kan ze met geen mogelijkheid ergens anders gebruiken (heb er 6). Zelfs mijn KAKU en nep kaku 433mhz plugs werken door het hele huis en achterin de achtertuin (ongeveer 18 meter bij Homey vandaan) zonder falen. Ik heb hele slechte ervaring met iig die fibaro plugs (op z-wave).

Maar idd ik lees (en weet) dat er meer mensen problemen hebben met de ingebouwde zigbee module dan de z-wave module.
Alleen ik dus niet, ik gebruik m’n lampen etc. wel op een HUE bridge. (en as we speak op een tradfri bridge omdat ik een beetje aan het spelen ben)

Met een Fibaro Dimmer2 kun je waarschijnlijk bereiken wat je graag wil. Deze kun je achter een bestaande schakelaar inbouwen. Als je dan je schakelaar vervangt voor een dubbele, liefst met pulsdrukkers, dan heb je er een loze S2 schakelaar bij. S1 bedient dan gewoon de aangesloten lamp. S2 kun je van alles mee programmeren via Homey, bijvoorbeeld alle lampen aan/uit of dimmen met behulp van de Homey app Transitions. Op deze manier heb ik meerdere schakelaars nu omgebouwd naar volle tevredenheid.