Hue en/of Z-Wave

Hallo,

ik heb me net een Homey aangeschaft afgaand op de vele positieve berichten die ik erover las. Heb alvast mijn Somfy rolluiken gekoppeld via de app en de flows aangemaakt. Dat werkt prima. Mijn volgende plan is de vernieuwing van onze slaapkamer. Die wil ik voorzien van Hue inbouwspots. Alleen ben ik niet zo wild van de afstandbedieningen/schakelaars van Hue. Ik zou liever een tradioneler ogende schakelaar/dimmer willen installeren zodat ik deze lijn kan doortrekken over mijn hele huis. Ik voel wel wat voor de TKB schakelaars maar die werken met z-Wave.

Mijn vraag is dus hopelijk eenvoudig. Kan ik de Zigbee spots van Hue bedienen met Z-Wave schakelaars dankzij Homey of ben ik gebonden aan de Hue schakelaars? En heb ik dan ook zo’n Hue Bridge nodig of niet?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Das nou net HET mooie van Homey… Als het merk van je producten worden ondersteund (middels een app die je op je homey zal moeten installeren) dan kan je alles aan elkaar koppelen.

Ik weet zo niet of die TKB schakelaars worden ondersteund trouwens, zul je even in de app winkel moeten neuzen of er een app is voor je schakelaars. Maar anders zijn er ook wel mogelijkheden om standaard schakelaars slim te maken met bijvoorbeeld fibaro modules ofsow.

Ik gebruik drukkers icm fibaro (zwave) geen schakeldraad gekoppeld. Alleen in hue scenes aangemaakt en deze middels een flow laten starten. Zo kun je scène aanpassen (warmte en helderheid van lampen) zonder homey flow aan te passen #tipvandedag