Busch Jaeger Friends of Hue wandschakelaar

Beste,

Is het mogelijk om de busch Jaeger Friends of Hue zigbee wandschakelaar te laten werken met de homey. Ik wil deze graag eentje bestellen, maar ik kan niet duidelijk vinden of deze ook werkt met mijn homey pro. Ik denk van wel omdat het werkt via het zigbee protocol. Maar zou graag jullie mening horen.

Alvast bedankt voor de hulp.

groet,
Wim

Hallo,
Ik heb deze schakelaars ook gebruikt in mijn huis. Alleen de van ons zijn van Niko. Voor zo ver ik weet is het mechanisme het zelfde. Ik kan deze niet rechtstreeks verbinden met mijn Homey… wel kan ik via mijn hue bridge de schakelaar binnen halen maar dan heb ik een of andere stomme vertraging… mijn oplossing is deze te verbinden met de hue bridge… maar deze NIET te programmeren met Phillips maar met de app HUE DYNAMICS. door het gebruik van deze app werkt het echt altijd en zonder enige vorm van vertraging. Ik weet niet of je hier mee geholpen bent, maar toch succes!!

Ik heb hem ondertussen wel besteld. Ik heb geen Hue bridge in huis. Dus ik ga eens kijken wat ik ermee kan. Zou toch wel leuk zijn om deze aan het werk te krijgen via zigbee. Dat zou volgens mij toch gewoon moeten werken op een of andere manier. Maar het is een speel project van me. Ik zal hier proberen nog wat info te delen als ik hem heb en aan het werk zou kunnen krijgen zonder hue bridge

Oke ik ben benieuwd, het zou mooi zijn als het lukt, dan staat mijn hier bridge snel buiten haha. Ik weet wel dat het binnenwerk van de friendsofhue gelijk is aan de Hue Tab.

Hi eriky, wat is de HUE DYNAMICS app? kan deze niet vinden in de Homey app store.
Heb je een link?
Ik zelf net een BJ FOH klikker geplaatst, werkt uitermate prettig.

Hallo,
https://play.google.com/store/apps/details?id=huedynamiciap.android Deze app gebruik ik in plaats van de Phillips app. De app zelf is niet altijd even overzichtelijk maar de FOH schakelaars hebben met deze app ontzettend veel functies.

Hallo. Na testen ben ik er achter gekomen dat de friend of hue switches gewoon direct met de homey werken. Er zit er iets vertraging in het schakelen. Dus knop indrukken, 1,5 tot 2 seconden wachten en de actie wordt uitgevoerd. Maar daar ben ik nu wel een beetje aan gewend geraakt.

@Wimpie
Welke schakelaar gebruik je, die van Busch&Jeager? En als welke accessoire voeg je die toe in Homey?

Ik heb de hue tap toegevoegd. Dat werkt prima. Ik heb ondertussen wel de hue bridge erbij zitten. Dit werk wel stabieler.

He, met de laatste homey 5 beta werkt het naast hue nu ook goed met homey als generic zigbee device maar alles werkt, ook de flows.

@Edwin_Biemond Wat werkt er nu?

oh , ik zie dat de topic over de friends hue wandschakelaar gaat. Ik bedoelde deze (inbouw) rechtstreeks met de homey aansluiten en met hue werkt ook goed,

Busch-Jaeger 6735-84 ZigBee Light Link futureR
Busch-Jaeger 6711 U Universal-Relais-Einsatz ZigBee Light Link

1 Like

Kun je die schakelaars rechtstreeks aan Homey koppelen ja?

ja dat gaat nu perfect, als gewoon zigbee device op all mijn buiten lampen, kost me teveel geld om deze te vervangen maar ik denk dat het lukt vanwege homey 5 nieuwe zigbee impl.

ik gebruik het met flows plus icm de philips hue outdoor sensor.

Praat Homey nu inmiddels met Friend of Hue Gira?

Hoor het graag!

volgensmij niet

Hoi @Edwin_Biemond en/of @Wimpie mag ik vragen hoe jij de Friends of hue zigbee (inbouw) hebt verbonden? Het wil bij mij maar niet lukken, ik zit op beta versie 5.0.0-rc.44 en heb geprobeerd om hem toe te voegen als generic zigbee device en als Philips Hue Tap. Beiden helaas geen succes. :frowning:

Groet Tijmen

ik heb de jaeger zigbee inbouw als gewone lamp in hue toegevoegd , niet als friends. en ook als zigbee device in homey 5. voor hue kan ik me herinneren dat ik de hue box met een verlengkabel op 30cm afstand heb gehouden van de schakelaar.
dat was 2 jaar geleden en nu in homey 5 heb je deze als zigbee device toegevoegd.

Busch-Jaeger 6735-84 Bedienelement ZigBee Light Link future® linear, 1-fach, studioweiß
Busch-Jaeger 6711 U Universal-Relais-Einsatz ZigBee Light Link

Hoi Edwin,

Wil de volgende schakelaar toevoegen aan de homey 6716 uj 84 500 van busch en jaeger. Maar hoe krijg ik deze schakelaar in de leermodus? Heb al geprobeerd 10 sec rechtsonder maar krijg deze niet als zigbee apparaat binnen.

Ps Heb de homey sinds 2 dagen, dus beginnend met homey. Maar wel veel ervaring met klik aam klik uit

Wilt iemand uitleggen hoe jullie deze nou aan hebben gemeld op Homey zonder Hue bridge?

Dank!

1 Like