Busch Jaeger Friends of Hue wandschakelaar

Hoe koppel je dan de NIKO FOH aan homey als je met HUEDYNAMIC werkt ?

ik wil ook een Busch-Jager 6716 UJ-84 smart switch direct via Homey gebruiken en ben op zoek naar duidelijke stappen hoe ik dat doe. Dus zonder Hue Bridge. Het lijkt te kunnen maar het lukt mij niet. Welke app moet ik gebruiken en hoe “zie” ik de schakelaar zodat ik deze kan toevoegen. Ik ben redelijk nieuw met Homey dus stap-voor-stap zou welkom zijn.

Is het je gelukt om de 6716 UJ-84 schakelaar toe te voegen in Homey? Zo ja, hoe? Dank alvast.

Nee , niet rechtstreeks loopt ni via de philips hue bridge . Dit werkt wel heel goed. Ik ben zeer tevreden met deze schakelaars.

Dank voor je snelle reactie.

hij loopt nu via de phillips bridge, maar wel op homey zichtbaar? welke commando’s kun je eventueel met homey geven?

ik heb namelijk opzoek naar een vervanger van de robbshop wandzenders, welke namelijk continu de verbinding verliezen.

Verbinding verliezen? heb je zigbee of zwave versie? Bij mij werken de perfect.

ik heb de zigbee variant, ik heb vandaag ook zojuist de zwave variant besteld. haha deze zou beter moeten werken lees ik hier en daar

Komen deze functies dan ook terug in de HUE app bij Homey? Ik heb nu Niko schakelaars aan de bridge hangen en bedien via Homey hier diverse apparaten mee echter mis ik de optie om bij bijvoorbeeld langer inhouden iets te laten dimmen en wat als ik twee of drie keer in een kort tijd klik.

2 Likes

Iemand?

Ik heb de code zigbee gevonden.

de modules ongeacht welk merk schakelmateriaal het is altijd ENOcean. Misschien kan iemand er een app voor maken dan kan iedereen hem zo toevoegen!!

1 Like

Ik heb ook de BJ 6735 Zigbee Light Link en helaas lukt het mij niet deze te koppelen met de Homey pro 2023. Iemand een oplossing, zonder nog meer geld uit te geven voor een Hue bridge.
Generic Zigbee oid kent Homey Pro 2023 niet.

volgens mij met verlengkabel, heel dichtbij homey of hue de pairing uitvoeren.
Ik moest volgens mij, boven en onder ingedrukt houden , lampjes knipperen dan en dan toevoegen als generiek zigbee device.

Ja, op die manier kan ik hem wel toevoegen, maar dan zegt Homey dat het een onbekend apparaat is waar ik vervolgens niks mee kan doen.