Niet meer nodig

---- Gesloten ivm ongewenste reacties

Simpel, je veroorzaakt een volledige sluiting, jou dimmer is gemaakt voor installaties Zonder nul (blauwe draad), dat werkt omdat dan de lamp wie hij dimt (uitgang) als weerstand gebruikt zodat het geen sluiting is.
Je zult dus een andere type moeten nemen die wel een nul aansluiting heeft.

Kleine Tip: zodat je je huis niet af brand.
Als je niet weet wat je doet, werk er dan niet mee.

4 Likes

Hier een aansluitschema

Bedankt voor je reactie (ondanks snarky comment :wink: )

Hij maakt dan inderdaad kortsluiting. Helaas heb ik nog geen (zigbee) dimmer kunnen vinden met nuldraad.
.

bedankt, maar ik wil hem graag aansluiten zonder lamp ertussen.

Ik weet niet hoe het met draaidimmers is, maar voor zigbee pulsdimmers is het juist lastig om er een zonder nul te vinden.
Met nul zijn er genoeg opties.

Icasa
Robbshop
Sunricher

Moet het draai zijn?

Sluit me overigens ernstig aan bij

2 Likes

Hij is m.i. begaan met jouw leven en die van je huisgenoten, en nabije buren.
Je weet klaarblijkelijk niets van 230V systemen, haal er dan ajb een vakmens bij. Goedbedoelde tips.

Wat een zuurpruimen hier. Hoe kan ik dit topic sluiten?

Ik zit dit net te lezen maar het zijn geen zuurpruimen.
Ze hebben uitgelegd wat je verkeerd hebt gedaan en wat je verkeerd hebt gedaan is levensgevaarlijk.
De tip om er een vakman bij te halen is namelijk helemaal niet verkeerd.
230V is geen speelgoed.
Om het simpel uit te leggen, als het echt fout gaat ben je misschien wel niet meer onder ons.
Misschien hard gezegd maar het is echt zo.

2 Likes

Ja maar jullie weten niet of ik ‘zomaar wat doe’ of wat ik weet erover of hoeveel keer ik mijn opstelling laat verifieren door mensen met verstand ervan.

Jullie menen daar al een oordeel over te kunnen geven met hautaine ‘goedbedoelde tips’
Daarom zuurpruimen.

Als je al begint om een nul aan te sluiten op een uitgang van een dimmer heb je waarschijnlijk de dokumentatie nog niet eens nagekeken.
Dat lijkt erg veel op “zomaar wat doen”.

2 Likes

Succes man, goed bezig. 3 uur geleden aangemeld en dan zó reageren op goedbedoelde tips cq adviezen. :wave::wave:

2 Likes

Precies mijn punt, dat is jouw conclusie waarvan ik weet dat hij niet waar is. Dat noem ik hautain en niet erg aardig ook.