Zigbee apparaten reageren nergens meer op

Sinds 2 uur geleden reageert geen enkel zigbee apparaat meer. En blijft de status op de van 2 uur geleden staan.

Hij gaf na de ptp wel aan dat de achterdeursensor al 24 uur niet meer gereageerd zou hebben… Als ik op het knopje duw ligt hij gewoon blauw op.

Ik heb al een ptp geprobeerd maar dit wil niet helpen. Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen proberen?

Batterij uit en in de achterdeur sensor gedaan en alles doet het weer… Appart

Je begint wel aardig aan de grenzen te komen van wat je rechtstreeks kunt aansluiten via Zigbee aan je Homey. Probeer eens een paar routers bij te plaatsen (die heb je nu nog helemaal niet).

Routers zijn 230V gevoede apparaten (smart plugs, lampen, etc) die er voor zorgen dat je Zigbee netwerk veel stabieler wordt en wellicht ook meer bereik (afhankelijk van plaatsing).

Ja klopt. ik heb nu nog 3 230 slimme stekkers(wifi) die ga ik vervangen voor de zigbee variant dan heb ik 4 routers in mijn mesh zitten

Heb er 1tje nu.

Klopt, duurt altijd wel even voordat hij de juiste routing laat zien op de dev site.

Te vroeg gejuicht. Sinds 4 uur geleden is de hele zigbee mesh weer weg… Ptp etc heeft nu niks uitgehaald.

Nogmaals een ptp uitgevoerd en hij is weer terug. Maar er gaat iets niet helemaal lekker. Er zijn geen apparaten toegevoegd/ verwijderd de laatste weken.

Probeer even een andere adapter. Minimaal 2A.
Ze willen nog wel es de geest geven met dit soort “gekkigheid” tot gevolg.
Als ie idd stuk is stuurt Athom je gratis een nieuwe op.

Wat bedoel je daar precies mee? Laat de tabel op de developers website helemaal niks mee zien in dat geval? Kun je de apparaten niet bedienen? Krijg je foutmeldingen?

Koop je innr sp-120 stekkers. Bij mij werkt het als een zonnetje. En ik kan meteen kijken hoeveel energie het apparaat slurpt. Amazon heeft scherpe prijzen.

Na de ptp van gister tot nu gelopen. Wat ik idd bedoel is dat alle zigbee apparaten niet meer te gebruiken zijn.

Dammm

Ga ik morgen testen heb al 1 keer idd rare dingen gehad toen een nieuwe gekregen.

Ticket bij athom ingeschoten ook een andere adapter was uiteindelijk niet de oplossing…