Yes, dynamisch prijs in energy

Thanks, blijkbaar wordt de iPhone app niet automatisch bijgewerkt. Opzoeken in de app store gaf inderdaad een update naar 9.5.0 aan.

2 Likes

Ah ja, de automatische uitrol wordt wereldwijd gefaseerd gedaan, ik vermoed dat de app op jouw telefoon daardoor nog niet was geüpdatet.

Handmatig installatie werkt inderdaad al wel zodra de app update is gepubliceerd.

1 Like

Goedemiddag, ik ben even het spoort bijster. Wat moet ik invullen bij tarrif & tax in het geval van een Tibber dynamisch contract? Alvast dank :folded_hands:

1 Like

hoe kom je aan dat plaatje? ik bedoel, hoe tover je zo’n grafiek op je dashboard? het lukt mij alleen van de stroomprijs van de afgelopen uren.

@Eelco_Koning Dit plaatje zie je gewoon bij Energy en dan helemaal onderaan (als je dynamische prijs hebt ingevoerd)

Ik lees veel enthousiasme over de Energy in Homey Pro. In het Tweakers forum heb ik gemeld dat de Energy bij mij niet werkt. Als ik de Energy tab gebruik krijg ik het beeld van een huis en een deel van mijn apparaten. Het beeld is “bevroren” . Ook als ik naar beneden scrol krijg ik geen enkele informatie. Uit reactie van vele tweakers was ik verrast dat dit bij velen plaatsvindt. Dus hoe graag ik ook de prijzen wil toevoegen het zou in eerste instantie mooi zijn dat de Energy in basis goed werkt. Ik maak gebruik van de P1 meter van Homewizard. Ik kan de Energy ook niet meer verlaten. Ik moet de app afsluiten en opnieuw openen om Homey weer te gebruiken

Iedereen kan wel op allerlei forums posten dat het niet werkt, maar ga ervan uit dat Athom niet meeleest. Dus hier melden: https://support.homey.app/hc/en-us/articles/360015784034-Submitting-a-support-request

2 Likes

Met dank :slight_smile:

Neemt niet weg dat de community voor mij ook het aangewezen platform is om niet goed werkende onderdelen/processen aan te kaarten en wellicht tips mag ontvangen dat deze wel goed werkt. Als alles hosanna was had ik geen platform nodig :slight_smile:

Niemand hier op het community forum kan de software van Athom fixen natuurlijk :man_shrugging:t3: En officieel leest Athom dit forum niet.

Welke versie Mobile App en op welk platform/device?

Bij mij en vele andere werkt het wel maar je moet echt bij Athom melden en ook daar krijg je die vragen.

Versie 12.6.0 op een iPhone 13 Pro

ik heb bij Support nu een ticket aan kunnen laten maken . Daarbij ook het diagnostisch rapport toegevoegd. Ik heb àlles uitgelegd. Ik heb tips/advies gekregen en deze uitgevoerd. Helaas zonder resultaat. Ik hoop dat het ticket resultaat oplevert.

ik maak verder gebruik van de energy app van HomeWizard, Heb 3 HW batterijen, 15 sockets en P1 meter.

Vraag : Zou een extra Energy dongel van Homey een oplossing zijn ?

Bij deze wel bedankt dat jullie mij op weg geholpen hebben. Ik ben een beginner in de Homey wereld en zal nog veel moeten leren. Lezen, luisteren en vragen stellen helpt mij hopelijk verder :grinning_face:

@ONM

Versie 12.6.0 is de Homey versie.

@Dijker vroeg naar de versie van de mobiele app. Dat is een andere versie.

Dat is denk ik voor de iPhone ook iets met 9.x.x.

Daar is ook net een nieuwe beta versie voor uit.

1 Like

Yep, daar zou het probleem van de bevroren energy tab kunnen zitten:
er waren issues gemeld met de energy tab bij gebruik van meer dan 1 HomeWizard batterij.
Heb nog geen oplossing voorbij zien komen; voorzover ik heb begrepen heeft het niets met de HW community app te maken, maar “verslikt” de energy tab zich in de extra HW batterij(en), en is het aan Athom om de logs door te spitten naar de oorzaak.

Test het eens met 1 batterij.
Blijft de E tab dan wel werken?

.

Dat zou ik heel vreemd vinden. Ten slotte gaat er enkel wat numerieke data van de meter richting Homey.
Ik heb de HW P1 dongle een aantal jaar aan o.a. Homey (Pro 2019) hangen en werkt prima.

Zet vooral de poll interval(s) niet te laag, houd het voorlopig even op 10s.

1 Like

App versie 9.5.2 Deze versie heb ik gedownload

Dank :folded_hands:

Ik heb deze inderdaad op 10 staan. Net weer geprobeerd de Energytab te gebruiken maar het bevroren beeld blijft

OK. Voor de duidelijkheid: heb je nu met 1 batterij getest?

Ha Peter,

Alle 3 de batterijen. Alle heb ik op dezelfde instellingen staan. Dat geldt ook voor de P1 meter

Ik volg je niet erg, onm :smiling_face:
Het gaat erom dat de E tab met één HW batterij niet vastloopt, en met meerdere hoogstwaarschijnlijk wel.

Ik ben (dus) benieuwd of je scherm ook vastloopt als je tijdelijk één HW batterij aan de E tab toevoegt; met andere woorden, als je tijdelijk twee batterijen verwijdert.

Als dán de E tab niet vastloopt, hebben we waarschijnlijk de oorzaak.

Aha , nu begrijp ik wat je bedoelt :grinning_face:

Iedereen heeft zo z’n beperkingen :grinning_face:

Vanmorgen heeft de E-tab één keer gewerkt met zelfs de juiste waardes. Controle via energy abb van HW. Kon echter niet de pagina verlaten. Nog een paar keer geprobeerd maar E krijg ik niet opnieuw aan de praat. Ik zal jouw voorstel gaan proberen. Kom er op terug