Zonneplan dynamisch energiecontract tarieven in Homey PRO?

Is het mogelijk om Zonneplan dynamisch energie contract tarieven te verwerken in Homey PRO (early 2019).
Ik zit te denken om een dynamisch contract af te nemen van Zonneplan maar volgens mij bied Zonneplan zelf geen optie tot een api met Homey PRO.

Misschien dat iemand hier een oplossing heeft gevonden of een goede optie heeft.

Kijk eens naar de app Powerbythehour

5 Likes

Bedankt Walter,

deze had ik al maar niet echt in verdiept, vandaag alles goed ingesteld met de btw en dergelijke.
Tarieven kloppen nu met wat ik zie bij Zonneplan.

1 Like

Hoi,
Zou je jou instelling hier kunnen delen?
Ik heb PBTH ook ingesteld voor Zonneplan maar die komen bij mij niet overeen met de app van Zonneplan.
Bedankt alvast.

Edit:
Inmiddels gevonden.
Blijkt dus een optelsom te zijn van de handling fee en energiebelasting die bij vaste opslag per kWh ingevuld moet worden.

1 Like

Goedemiddag Arnold, klopt het is idd een optel som waarna je de tarieven hebt.

misschien kan de ontwikkelaar dit toevoegen.

De app waar je naar verwijst is voor de zonnepanelen inverter van Zonneplan.
Dit is ook een product die ze leveren naast Zonneplan Energie en Zonneplan Laadpalen.
In dit voorbeeld hadden we het dus over Zonneplan Energie.

Maar toch bedankt voor het meedenken.

1 Like

Ben ook op zoek naar de juiste synchronisatie van zonneplan met Homey, maar ik zie nog niet de juiste tarieven.
Variabele opslag: 21%
Vaste opslag: energiebelasting+handelingsfee, resp. 0,12396694 (excl.btw) en 0,0200 excl. btw) totaal 0,14396694 excl. btw.
Watvdoe ik fout


Tot 1 januari 2024…… :expressionless:

bedankt, het werkt.

1 Like

Ik ben ook overgestapt naar Zonneplan maar krijg de tarieven niet gelijk in de power by the hour app. Wat doe ik fout?
Instellingen in de app:

Opgegeven tarieven van Zonneplan


1 Like

@Ria_Banis Ik gebruik € 0.15165 als vaste opslag (volgens mij berekent de app de btw niet over de vaste opslag, dat moet je zelf nog doen: 0,12533*1,21 = 0,15165). Dan komen de uur prijzen steeds precies overeen.

3 Likes

Dank je.
Ik liep tegen hetzelfde issue aan. Dat zal voor gas dan waarschijnlijk ook zo zijn.

1 Like

Heb ook Zonneplan, Ria, en dit komt best goed overeen
(Dank @Torch1969 voor de extra 5 in 0,15165)

3 Likes