Jawel, het is nu online, het gebruik van dynamische prijzen in energy omgeving van Homey. Maar wat moet ik daar nu invullen als je Zonneplan klant bent?
Is er iemand die mij kan helpen?
Of bij Formula?!
Jawel, het is nu online, het gebruik van dynamische prijzen in energy omgeving van Homey. Maar wat moet ik daar nu invullen als je Zonneplan klant bent?
Is er iemand die mij kan helpen?
Of bij Formula?!
Bij de elektriciteitskosten zet je de energiebelasting 0,102 + de inkoopvergoeding (bij zonneplan 0,020) neer. Bij tax zet je het belastingtarief van 21% neer. Daarna staan de prijzen juist ingesteld.
Ik snap er niets van, als ik gegevens invul dan klopt het niet. Zonneplan geeft andere waarden. Er zit een verschil van 0,04 euro. Help, wie?
Ik heb de 0,122 aangepast naar 0,118 en dan zie ik wel 0,1428 staan tussen 14 en 15 uur. Echter, de prijs zelf staat in de app dan op 0,14 en niet 0,1428 er achter en als je het vast houd dan zie je 0,143. Oh ja, welk bedrag is nu goed en welk bedrag moet ik nu neerzetten bij Elektriciteitskosten?
Zonneplan zelf rond de prijzen in de app af. Wat gebeurt er als je de exacte prijs van de energiebelasting invoert? € 0,10154
Anders zou ik het ook niet weten.
Mijn invulling 0,1181 kom goed overeen. Dan heb ik mijn bedrag goed staan in de app. Alleen wanneer ik dan kijk in de energy app dan rond de Homey app af naar boven, dat is wel vreemd!
Zonneplan geeft in z’n app netjes juiste prijs aan, geen afronding naar boven, pas als je dat zelf aangeeft. Ik snap niet waarom Homey de prijs dan wel aanpast?!
onderste plaatje zie je dat het bedrag goed staat. Druk ik op klaar dan zie je het tussen plaatje, is de prijs opeens afgerond en dan het eerste plaatje zie je dat ook, afgerond staan. Druk je erop en houd je je vinger op de juiste tijd ingedrukt, zie onderste plaatje, dan staat er opeens 0,266. Het is wel een rommeltje in de Homey app.
Is er niemand die dit ook zo heeft gezien?? Dit klopt toch niet of rekent Homey op de achtergrond het wel zoals Plaatje 3 staat?
Ja, juist. Dat heb ik ook zo en heb gekozen voor 2 cijfers achter de , (komma). Maar dat doet Homey nu niet, die rond het echt af. Best gek, als je het mij vraagt.
De electrakosten die je van Zonneplan hebt gekregen zijn inclusief BTW.
Bij Homey moet je de prijs exclusief BTW invoeren (dus delen door 1,21).
Deze bedraagt 0,118066.
Bedankt voor de informatie. Toch blijft het gek dat Homey het dan weer afrond naar 2 cijfers achter de , (komma). Dan krijg je een afronding en dat kan oplopen tot een ander bedrag? Of ik zie dat verkeerd ![]()
Bij mij is het afgerond precies gelijk met wat PowerByTheHour aangeeft en (dus) ook gelijk aan de prijzen van Zonneplan Energie. Maar ik wil het ook niet op 3 of 4 cijfers achter de komma weten, 2 is genoeg voor mij.
Alleen als daar mee doorgerekend wordt, niet als alleen het eindbedrag afgerond wordt weergegeven.
We gaan het zien ![]()
Hou jullie wel op de hoogt
bedankt allemaal.
Allemaal leuk en aardig maar dit is de zoveelste plek waar de energietarieven ingegeven en geactualiseerd moeten worden (PBTH-devices, Homey Energy Tab). Is er een manier om de ingestelde waarden te hergebruiken (vanuit Homey Energy Tab naar de PBTH devices) of omgekeerd en om de waarde van de Homey Energy Tab via een flow te updaten en in een flow te gebruiken?
Mijn gasprijs verandert elke dag met mijn dynamische energie contract. Ik heb echter alleen de mogelijkheid handmatig een bedrag in te geven. Mis ik wat?
In mijn instellingen gebruik ik 0.14285. Let op gebruik een PUNT en geen komma. Bij mij komt de prijs dan precies overeen met die van Zonneplan.
Ja, onder Power by the Hour staat dat bedrag er bij mij ook. Maar onder Energy en dan energie aanpassen naar dynamisch, moet daar een heel ander bedrag want anders klopt het niet.
Waar jij zegt staat bij mij ook 0,14285 maar bij Energy heb ik 0,1181066 staan want anders klopt het uur bedrag niet.
Wat nu? ![]()
Het lijkt erop dat Athom een wijziging doorgevoerd heeft. In eerste instantie had ik ook het bedrag inclusief btw zoals het ook in PBTH ingevoerd is ingevuld. Gisteren keek ik opnieuw in de instellingen, nadat de functionaliteit beschibaar geworden is in de normale release (niet meer beta) en was mijn ingevoerde waarde weg, grafiek nog wel aanezig en juist.
Vervolgens de waarde exclusief BTW ingevuld, die staat er bij controle nu nog steeds en ik zie de juiste prijzen in de grafieken.
Kan het zijn dat de Dynamic tab nog niet bij iedereen ingesteld kan worden? Is bij mij wel zichtbaar maar ik kan deze niet actief maken om de waardes in te vullen.