Hoi,
Hebben meer homey’s last van het niet laden van de dynamische energieprijzen? Ik zie alleen “er is een onbekende fout opgetreden”
Jacques
Hoi,
Hebben meer homey’s last van het niet laden van de dynamische energieprijzen? Ik zie alleen “er is een onbekende fout opgetreden”
Jacques
Heb het zelfde probleem. Gisteren midddag hele dag wel energierprijzen van die dag, maar die van vandaag werden niet getoond (zelfde foutmelding) en vandaag dus inderdaad nog geen prijzen zichtbaar van vandaag (of morgen)
Ik heb hetzelfde probleem, “kan geen prijzen krijgen” melding.
Op status.homey.app zie ik geen issues met de API maar het zal toch wel een Athom probleem zijn denk ik..
Meerdere homey’s dus issues. De status lijkt nog prima in orde (https://status.homey.app/) maar hoef ik dus niet te zoeken naar een lokaal issue.
Jacques
Inmiddels al mijn flows maar omgebouwd naar Tibber….
Ik vermoed dat het geen Homey issue is, maar issue met de aanleverende partij. In mijn geval haalt de Solaredge app ook geen dynamische NL tarieven op vanaf 14 Febr….
Ik denk ook dat het geen Homey issue is. De homey app PBTH (prices by the hour) heeft ook geen price data
De android app Spotprice had gisteren en vanmorgen ook geen data, maar werkt sinds het begin van de middag wel weer.
Hier ook hetzelfde probleem. Sinds gisteren constant deze melding. Herstart en opnieuw formule opgeslagen hebben nog geen effect gehad.
Ook bij werk het sinds gisteren niet meer.
Hiermee werkt het wel: [APP][Pro] Power by the Hour: Insights per hour, day, month and year
Ja, ook hier geen dynamische energieprijzen meer. Heel vervelend, hoop dat het snel opgelost wordt.
Ligt niet bij Homey want ook al mijn thuisaccu’s hebben geen idee van de prijzen momenteel.
En komt deze data dan ook terecht in de Energy tab in de homey app? Als dit zo is stap ik over. Of is deze toepassing alleen te gebruiken in de flows?
Nee de prijs info niet. Maar waarom wil je het graag daar hebben?
Het is geen kwestie van overstappen, maar van het installeren van een extra app die veel geavanceerde mogelijkheden biedt om je energieverbruik te meten en om je huis/auto/accu/panelen/etc zo aan te sturen dat je optimaal kosten bespaart (of zelfs verdient). Homey Energy is prima als basis. PBTH is een extra laag voor de experts
.
Vind ik fijn om het daar altijd even te kunnen inzien. Heb nu de PBTH even als favo gezet en die geeft ook een mooi inzicht in de komende prijzen ![]()
Helder, ik heb hem geïnstalleerd en ik kan mijn flows weer starten met enigszins dezelfde eigenschappen als ik met de standaard Energy app van Homey deed.
PBTH is leuk, maar je mag toch wel verwachten dat een ingebouwde functie als “energy” in Homey blijft werken. Ik heb mijn oude Homey destijds juist “geüpgraded” naar de 2023 versie voor deze functie.
Homey Energy beta is wel geinig misschien, maar gelukkig is de jarenlange ervaring in de PbtH app een stuk handiger en betrouwbaarder.
Athom is er nu zelf ook achter. Ze hebben de status gewijzigd naar investigating.
Voor de mensen die willen weten waar je dit kunt volgen zie https://status.homey.app/
Je kan je daar ook aanmelden zodat je in het vervolg een e-mail ontvangt bij problemen. Ze kunnen er 48 uur naast zitten. ![]()