Dynamic Energy prices unavailable

Dynamische prijzen werken nu al voor de derde dag niet. Weet iemand hoe lang dit nog kan duren?

Ik moet zeggen, dat mij opvalt dat het dit jaar wel al vaker is gebeurd, In de zonneplan app zijn de dynamische prijzen wel altijd beschikbaar. Ik weet niet of Athom zijn prijzen maar bij 1 provider checkt, maar dit zou eigelijk altijd moeten werken anders kan je geen betrouwbare flows maken.

Volgens mij gebruikt Power by the hour meerdere bronnen ( correct me if i’m wrong) waardoor er dus altijd een backup is.

Niet de eerste keer en gezien dat eerdere gebrek aan stabiliteit, stiptheid en laadtijd verwacht ik ook niet de laatste keer.

Advies: gebruik niet Homey’s native energieprijzen en functies maar “Power by the Hour” app. Of voor nog meer stabiliteit: meerdere bronnen gebruiken en die m.b.v. flows of scripts als gecontroleerde variabelen beschikbaar te maken voor je uitvoerende flows. Evt. met (tijdige) (kritieke) alarmeringen.

Correct, dat klopt idd.

Ik weet dat dit onderwerp al een aantal maal besproken is hier. Maar ik kan mijn probleem hier niet mee oplossen. Sinds twee weken een Homey Pro 2026 met een Energy Dongle draaien. Tot vier dagen terug netjes overzichten met bedragen, nu helemaal niets meer. PbTH opnieuw geinstalleerd, maar geen resultaat. Wie kan mij helpen en weet een oplossing?

Vraagje: gaat het nu om Homey Energy (zie topic onderwerp), of gaat het om PbtH?

Het gaat vaker mis bij Homey Energy, en bij PbtH zeer zelden (deze gebruikt meerdere markets).

Gewoon afwachten maar?