Day ahead prijzen niet beschikbaar

Ik mis opnieuw in zowel Homey als pbth als Frank app energie-uurprijzen voor morgen. Geen storingen bekend. Is dit bij anderen ook ?

Ja meeste allemaal zelfde bron (ENTSOE) zal wel opgelost zijn later vandaag. Backup EnergyZero die heeft wel prijzen.

De dynamische prijzen zijn sinds 29-6 23u niet meer beschikbaar en zijn nog steeds niet beschikbaar ,al staat er in het Homey Service Status overzicht dat het probleem is opgelost.

Wordt er nog aan dit probleem gewerkt of kan ik iets anders doen om de prijzen weer beschikbaar te krijgen ?

Hier ook niet meer zichtbaar, jammer! Ben druk bezig geweest om het met een omweg weer zichtbaar te maken, maar tot nu toe zonder succes.

Ik zou sowieso de Power by the Hour app ook gebruiken, deze begint straks al aan zijn 8e jaar en dat is echt te merken;
Maar als er iets mis is aan de “markt kant” kan ook die app de prijzen een keer mislopen.

Toch heeft deze voorbeeld-app voor de Energy Tab veel meer slimmigheden ingebouwd, bijv:

De prijzen van vorige- en deze week waren “gewoon” beschikbaar:

Het beste vertrouw je niet blind op 1 app met het aansturen van heet water / cv/wp etc, en bouw een “wat moet Homey doen als dit of dat ontbreekt” flow gedeelte in.

Uiteindelijk wil je toch heet water, ook als het even niet prijsgestuurd of zongestuurd werkt.

Homey zelf is ook niet echt 100% bedrijfszeker, het blijft een leuk gadget voor je lampjes (even gechargeerd).

Wat er allemaal mee kan, betekent niet altijd dat dat een goed idee is.