Yeelights worden niet meer herkend

Hallo ik kwam erachter dat mijn yelight niet meer herkend worden, waneer ik een ieuwe wil toevoegen gaat dat ook niet ( kan niet gevonden worden) wat opvalt is dat vroeger tijdens het resetten de lamp na 5 keer aan uit fel ging knipperen nu laat hijd an alle kleuren zien.
Is er soms bij de lampen zelf een update gedaan?
De originele app voor de besturing buite homey werkt wel.

Ha Roland! Staat LAN beheer aan in de Yeelight app bij de verschillende lampen?

Ja ze hebben gewerkt alleen nu herkent homey ze plotseling niet meer. Reset app en homey gedaan geen resultaat, alle 4 de lampen willen niet meer, de nieuwe die ik had liggen kan ik ook niet koppelen.
Via de yeelicht app werkt alles wel.
Ik hoop snel een oplossiing tevinden had er een een aantal flows op lopen.

Probeer de Xiaomi Mi Home app op Homey eens opnieuw op te starten. En zorg ervoor dat je de laatste versie hebt geïnstalleerd.

Laatste app staat erop en is ook al een paar keer gereset…

Dat is wel raar ja… ik had het ook nadat de stroom er af is gegaan maar bij mij werkte het door de lamp uit Homey te verwijderen, de app te verwijderen in Homey en in de Yeelight app per lamp LAN beheer aan te zetten.

Daarna kon ik ze weer opnieuw toevoegen! Dan moet je ze natuurlijk wel weer aan alle flows koppelen!

Heb je de Google Home app? Anders kan je kijken of je ze daar wel kan toevoegen misschien

Ik had zelfs een nieuwe lamp die ik niet gekoppeld kreeg. Lamp ging wel eerst updaten.
Ik vraag mij af of een firmware update van de lampen de boosdoener is. Vreemd dat de lampen nu ook bij 5* aan en uit niet fel knipperen maar alle kleuren laat zien.
Het aan google home koppelen lukt mij zo snel niet, maar dat kan aan mij liggen dat ik iets niet goed doe.
De yeelink App zelf werkt wel goed.

Inmiddels werken ze ook via google home. Maar nog niet via Homey, als het even kan wil ik niet alles opnieuw gaan doen ,de verschilleden flows instellen ( kleur temp. en lichtsterkte) etc.

Logisch dat je niet alles opnieuw wil doen! Heb je niet een Yeelight die maar in 1 flow zit? Dan zou je daar mee kunnen testen! Verder durf ik het ook niet te zeggen bij mij was het dat LAN beheer niet aan stond in de lamp zelf… heb ook de laatste firmware en lamp werd ook alle kleur ipv knipperen

Met welke app moet ik weer een lamp toevoegen. De xiaomi mi Home kan geen nieuwe lampen vinden en de xiaomi aqara zigbee app daar moet ik de lamp 5 keer uit en aan zetten en dan geeft de lamp alle kleuren maar gebeurtr er verder niks. Ik heb de lamp zelfs naast de homey gezet.

Vandaag yeelights en app van de homey afgehaald, app er weer op lampen gereset third party lan weer aan. App weer laten zoeken. Helaas weer de meldng dat hij geen lampen kan vinden. :anguished: tot voor kort werkte alles goed. Wie weet wat er aan de hand is of wat ik anders moet doen.

Welke versie van de app is geinstalleerd? En heb je voldoende technische kennis om de app via de command line te runnen om te onderzoeken wat er aan de hand is?

Ik heb versie 2.11.4

Aansturing via command line zegt mij op dit momnt niet zoveel.
Ik hoop dat iemend een oplossing heeft, heb er nu even kika schakelaars tussen gezet, zodat ze wel aan en uitgaan op de momenten dat ik dat wil.

Alle tips zijn welkom

Leren hoe je een CLI install kan doen zodat er onderzocht kan worden wat er aan de hand is. Zit Homey op hetzelfde (sub)netwerk als de lampen?

Het instaleren gaat mij even te ver nu.

Homey en de lapmepen zitten op htezelfde netwerk. Op google assitent werkend de lampen ook gewoon.

Maar als de homey app een yeelight moet zoeken kan hij er geen vinden

Kan je misschien achterhalen welk IP-adres de lampen in de verschillende apps hebben en overeenkomen met de IP-adressen die door je router zijn uitgegeven?

Vreemd genoeg heb ik de app voor de zoveelste keer laten zoeken naar nieuwe yeelight lampen en heeft hij ze allemaal weer gevonden, vraag niet wat er in de tussentijd gedaan of gebeurt is.
Wel blij dat ze weer werken.

Ik heb dat geluk nog niet met mijn splinternieuwe Yeelight plafondlamp. Met geen mogelijkheid te vinden

Instructies gevolgd en LAN beheer aangezet?

Lamp aangesloten, type is YLXD18YL
In android app werkt lamp goed, incl. afstandsbediening.
LAN-beheer staat ingeschakeld.
Xiaomi app is niet gebruikt geweest.
Firmware lamp is geupdated naar 1.5.9_0053
In Yeelights App in Homey: na toevoegen van device komt meestal het bericht “no devices found”, een enkele keer met “timeout 30000 ms”.
Resetting van de router helpt niet
Herinstallatie Yeelights app in Homey helpt ook niet.