Yeelight error

Whitelabel Error Page

Yeelight lampen doen het ineens niet meer via homey. Wel via de yeelight app zelf.

Als ik ze probeer te repareren, krijg ik onderstaande melding, of error 503.

De yeelight app (in homey) herstart, internet power cycle gegeven. Homey power cycle gegeven.

Ik wil de app alleen liever niet verwijderen ivm veel werk om het allemaal opnieuw te installeren.

Iemand die hier raad mee weet?

De foutcode:

This application has no configured error view, so you are seeing this as a fallback.

Mon Feb 02 04:11:48 CST 2026

There was an unexpected error (type=Service Unavailable, status=503).

Unable to find instance for yeelight-3rd-cupnoodles

Lijkt op een cloud storing bij Yeelight, werkt de Yeelight-app op je telefoon wel?

Ja die werkt wel..

I have a similar problem. The device works sporadically. In the Yeelight APP, the devices work correctly.

Me2, sporadically it works..

Yeelight app uit Homey verwijderd, en krijg m m nu niet meer ingesteld, gezien ik het niet gesynchroniseerd krijg. Zodra het homey “verlaat” om in de loggen op Yeelight gegevens, krijg ik whitelabel foutmelding.

AI chat vertelde me dit, en t werkt..:

Als dit niet werkt: betrouwbare workaround via lokaal (LAN)

1. Gebruik “Yeelights LAN” voor lokale bediening

- Installeer in Homey de app “Yeelights LAN” (com.yeelight).

- Zet per lamp in de Yeelight telefoonapp “LAN control” of “Developer mode” aan:

• Yeelight app > kies lamp > Instellingen > LAN control inschakelen.

- Ga in de Homey app naar Apparaten > + > Yeelights LAN en voeg je lampen toe.

- Voordelen: werkt zonder cloud, meestal sneller en stabieler. Je kunt aan/uit, dimmen, kleur/temperatuur en Flow-kaarten gebruiken.

Bekende beperkingen/nota’s

- De cloud-app is afhankelijk van Yeelight’s regionale servers. Bij storing kan de inlog niet afronden en zie je de 503-fout.

- Homey Pro (2019) ondersteunt zowel de cloud-app als de LAN-app.

- Sommige speciale functies verschillen per model; basisfuncties werken in beide apps.

Als het probleem aanhoudt (cloud)

- Maak een screenshot van de 503-fout, noteer de gekozen regio en het tijdstip.

- Dien een supportverzoek in zodat we dit kunnen escaleren:

https://support.homey.app/hc/en-us/requests/new

Voeg toe: Homey Pro (2019) versie, Yeelight app-versie, jouw Yeelight-regio en de foutmelding “Unable to find instance for yeelight-3rd-cupnoodles”.

Well, for the past few days something similar has been happening to me. I have a Bedside Lamp, I’m attaching a screenshot of the error.

I can’t activate LAN mode, I imagine because the device is somewhat old.

Hey Marley, ik wil dit graag proberen echter heb ik de Yeelight lampen in de Xiaomi Home app staan. Daar heb ik geen optie om de LAN modes aan te zetten. Ik heb de foutmelding nu ook sinds een dag of 3. Lampen reageren sporadisch wel en dan weer niet. Via de app werkt alles prima.

Ik heb ze via de Yeelight app op mijn telefoon, daar werkt de workarround wel mee. Maar mer een andere app weet ik t niet..

Dit werkt perfect dankjewel!!

Bij mij stond LAN al aan.. mischien bij jou ook, ik zou zeggen, gewoon proberen :woman_shrugging:t3: