Yeelight goes offline few times a week

Hallo allemaal,
Ik heb Yeelight gekoppeld aan mijn Homey.
Werkt als een tierelier. Echter een paar keer per week worden de lampen uit Homey gegooid…

Iemand een oplossing?

Als ik de lamp open, dan kan ik hem proberen te herstellen, en dan doen ze t allemaal weer. Maar wel super onhandig als dit zo door blijft gaan…

Ik gebruik de homey pro met yeelight v1.0.5


Hulp zou heel fijn zijn hoe dit te voorkomen / oplossen…

Hoi Marley,
Dat is een app van Athom, ik zou zéker support even informeren over dit fenomeen https://homey.app/support

Waarschijnlijk is een workaround, de app iedere x uur automagisch opnieuw starten middels een flow. Schakel dit wel even in: …Meer > Instellingen > Experimenten > Power User

Beter / anders is om op de fout te wachten, en dan de app herstarten:

Verder is er óók een Yeelight app die zonder ‘de cloud’ kan werken, misschien lost dat ook meteen je (verbindings?) probleem op, er even vanuitgaande dat je wifi spatzuiver werkt:

Hallo Peter,
Bedankt voor je snelle berichtje.
Ik heb de melding gemaakt, maar als ik zelf de app opnieuw opstart dan verhelpt dat het probleem niet.
Wel als ik ga naar meer, apps, yeelight, de dan een van de lampen aan klik (met rood driehoek icoontje (geen foto van helaas)), dan kan ik klikken op: probeer te herstellen. En dan werken ze allemaal weer. Eigenlijk een supee snelle fix, ma niet handig dat t moet.

User power ingeschakeld. Wat doet het?

Mijn wifi heb ik nooit problemen mee, werk met Deco M4. Zodra ik de fout nogmaals heb, zal ik de andere app eens proberen om ze daar op in te stellen, kijken of dat werkt.

De gestuurde flow, hoe zet ik die er in? Ik snap m niet helemaal…

Marley

Graag gedaan.
Met power user aan, komen de flowkaartjes beschikbaar via ‘System’, waarmee je apps (of Homey) kunt herstarten.

Er is nog een andere manier om een app te herstarten
Met dit trigger kaartje
(Je ziet dat er meer met Yeelight issues zijn :upside_down_face:)
obrazek

Maar goed, als app herstart niet helpt… heb je er niet veel aan.

De ‘repair’ functie die je bij de YL apparaten zelf hebt, is vlgs mij (nog) niet per flow te regelen.

De YL LAN app kun je ‘naast’ jouw YL app installeren, en je kunt het dan uitproberen door er bv 1 lamp mee te koppelen. De rest blijft dan intact.

1 Like

Dit schoot me nog te binnen qua evt oorzaak op netwerk gebied:
Heb je wel voor de Yeelights IP adressen gereserveerd in je router? (a.k.a IP adressen ‘vastgezet’).
In 't geval ze om de x dagen een ander IP adres zouden kunnen krijgen, kan Homey de verbinding kwijtraken.

Kunnen de lampen niet hoppen tussen Access Points? Misschien dat Homey daar ook niet mee kan omgaan.
Met Band Steering of middels MAC adres filtering kun je de lampen op 1 AP ‘vastzetten’.

Hmm… daar heb ik dan 0 verstand van…
Zou niet weten hoe dat te doen. Neem aan in me deco, maar daar heten alle lampen het zelfde en zou niet weten hoe of wat te beginnen.

Hi Marley, via je DECO app kies`en voor ’ meer’ en dan via ’ geavanceerd’ kiezen voor ’ adresreservering’. Via het plusje rechtsboven kun je clients vastzetten op een AP. Succes

En mss helpt dit bij het reserveren vd IP adressen

Komt niet overeen met mijn deco…

Hoi Marley, ik zie dat jij ook uit limburg komt. Ik volg je even .