Wordt ook niet meer ondersteunde apps ge-update voor homey pro 2023?

Er zijn veel apps die voor mij belangrijk zijn voor een goede flow, zoals remote speak (Gesproken tekst op mijn mobiel als er b.v. ingebroken wordt) en homey harmony (voor logitech harmony afstandbediening.).
Maar ook apps die door homey is gemaakt, maar een betere door een andere is gemaakt, zoals voor wifi tp-link. (Via de athom app cloud aangestuurd, terwijl de andere ontwikkelaar het via de lokale netwerk aanstuurt, waardoor het stroomverbruik om de 5 seconden update i.p.v. 1 minuut.)

Als deze apps niet geupdate wordt kan ik niet overgaan naar homey pro 2023, en ik zou dat graag willen.
Heeft athom de intentie om deze apps op zich te nemen, als de ontwikkelaar deze niet update, en dat zij dat aanpassen?

Hier een heel topic over dit onderwerp (wel in het Engels):
https://community.homey.app/t/homey-pro-early-2023-app-unsupported-list/70324

De meeste apps hebben een eigen topic hier, dan kun je mss terugvinden of er nieuws is, of de ontwikkelaar vragen over de update plannen.

.

Dat weet Athom alleen:

Dank je, Peter. Dit was bekend bij mij dat voor homey pro 2023 de app in SDKv3 geschreven moet zijn. Veel developers heb ik aangesproken en veel zijn positief in doorontwikkelen van hun app. Maar er zijn er ook bij die al 3 jaar of meer niet meer hun app doorontwikkelen.

Plus deze apps zijn ook niet populair, zoals de remote speak en homey harmony. Dus ik zie niet in dar er een andere ontwikkelaar het gaat overnemen. Maar bij geen andere alternatief kan ik niet overgaan naar homey pro 2023.

Daarom ook de vraag, in de hoop dat athom meekijkt, wat gaan ze met deze apps doen voor sommige oude, trouwe homey gebruikers. :relaxed:

Hoi Pieter,

Ik zie dat de Remote Speak ombouwen echt heel weinig werkt kost.
Zojuist heb ik een bericht gestuurd naar de ontwikkelaar of ik deze kan overnemen of kan updaten voor hem.

Harmony staat al op mijn lijst, maar met minder hoge prio, vanwege de inspanningtijds en hardware gebrek aan mijn kant.

@Arie_J_Godschalk About Harmony Hub; @rkokkelk wants to update the app but any help is welcome he stated before.

1 Like

Athom leest hier wel soort van mee, maar niet alles natuurlijk.
Vandaar dat ik je een link gaf naar Athom support, zodat je daar rechtstreeks je vragen kunt stellen :hugs:

1 Like

@Arie_J_Godschalk Arie. Dat zou top zijn. Fijn om te horen dat je dat belangeloos doet. Kan je op een of andere manier zorgen dat je voor al deze door jouw ge-update apps zorgt dat je wat gedoneerd kan worden. Dat ik een kleine bijdrage stort als dank.

@Peter_Kawa .Ik snap hem, Peter. En dank ervoor.

Hi, I am trying to find out if Jeroen is planning to update the Harmony Hub app for Homey 2023. I feel the answer may be above but I cannot read Dutch.
Does someone have an answer for me? I have looked in GitHub where requests have been raised but I see no response from Jeroen van Reenan.

It seems there was a start for SDKv3 developing on 1 jan. But after that there was silence. So there is no knowledge what will happen after this. From what i know making it SDKv3 compatible doesn’t necessary mean it is HP2023 compatible.

Summarized translation:
2 developers (arie_J_Godschalk and rkokkelk) say they are willing to take over the app. But their prio is low because of the amount of effort and not having the hardware to test.
So hopefully after some time…

Ok, I have a spare Harmony Hub I can lend them as my contribution if that helps. I don’t have a spare remote though.

1 Like
1 Like

Ok, thanks.

So, I’m assuming that the offer of the Harmony Hub isn’t the help that is needed.

1 Like

I think @Arie_J_Godschalk @rkokkelk could have missed your update in which you indicate that you want to lend your Harmony hub to them.
Now they’re notified :wink:

Great, thanks. If they do want it just advise where to send it and it will be on its way.

1 Like

Misschien een ideetje,
Ik had ook een harmony aan de homey hangen, maar dit vooral omdat de IR van de oude Homey zeer slecht functioneerde. Die van de nieuwe HomeyPro 2023 werkt aanzienlijk beter. Mijn TV reageert iig super.

Ik heb daarmee de Harmony niet meer nodig, misschien zou dat voor jou ook kunnen gelden…