Wisselschakelaar, curtain module niet nodig voor bediening rolluiken?

Ik wil de besturing van mijn rolluiken automatiseren en heb een curtain module uit china laten komen. Die module werkt min of meer de ZIGBEE app voor de Homey is nog experimenteel. Het probleem met die module is dat de schakeling omhoog of omlaag na 10 seconden geen stroom meer geeft. Dan is het rolluik 15% open.
De handschakelaar voor dat rolluik werkt veel eenvoudiger. Daar kan je permanent stroom zetten op een richting omhoog of omlaag en de motor van het rolluik slaat dan automatisch af. MAW met een veel eenvoudiger schakeling kan ik de luiken ook bedienen. Ik zoek daarom een ZIGBEE schakelaar met 2 kanalen waarbij je geen stroom kan geven op beide kanalen maar wel afwisselend op 1 van beide. Wie heeft daar ervaring mee? Ik heb de juiste schakelaar nog niet kunnen vinden.
Wat ik natuurlijk ook kan doen is een dergelijk schakeling programmeren in een FLOW op de Homey. Het punt is alleen dat een hapering in de schakeling ertoe kan leiden dat op beide kanalen tegelijk stroom kan komen te staan en dat lijkt me zeer onwenselijk.
Wie kan me helpen?

Prima, in tijden van google translate til ik zie zo zwaar aan de taal van een bericht.

Bij Robbshop hebben ze een zigbee rolluikschakelaar. Het rolluik moet wel een automatische afslag hebben.

https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-rolluikschakelaar

https://homey.app/nl-nl/app/nl.ROBBshop.ROBB-smarrt/ROBB-smarrt/

Dank! Dat weet ik maar dat ding vind ik onzinnig duur voor wat het feitelijk kan. Die schakelaar is eigenlijk dommer dan de curtain module. Dat is het probleem in deze markt. De pioniers betalen de prijs van de “ontwikkeling” over een tijdje kosten die dingen niets meer.
Kika heeft ook zoiets ongeveer voor de helft van de prijs. Ik ben er ondertussen achter dat dit in de vakwereld een jaloezie schakelaar heet. Je hebt niet meer nodig dan dit.

Je zou dan ook een Shelly kunnen kopen. Is wel WiFi.

Dank, Goeie tip !

Je kan nog even bij geavanceerde instellingen kijken, soms kan je hier iets wijzigen.

Wat bedoel je? In die curtain module? Daar kan ik (nog) niks instellen.

Is hier al meer informatie over? Ik heb ook 5 Curtain Modules uit China vandaan met het zelfde probleem dat hij na 10 seconden stopt

Ik heb het een paar keer aangekaart bij de ontwikkelaar @johan_bendz die heeft meerdere verzoeken liggen over dit onderwerp. Ik heb geen inzicht in wat de mogelijke oplossingen zijn. In essentie heb je die tijd instelling helemaal niet nodig, behalve als je bijvoorbeeld rolluiken half wil sluiten. Dan zou je de benodigde tijd om te sluiten/openen moeten kunnen instellen. Geen idee of dat kan. Ik zou aan een eenvoudige wisselschakelaar genoeg hebben, stroom op ene kanaal of stroom op het andere kanaal en een nulstand daartussen in. Maar nooit stroom op beide kanalen tegelijk. Theoretisch zou je zoiets ook met een flow kunnen regelen. Maar dat is te riskant als er iets hapert en er dan toch stroom op beide kanalen tegelijk komt te staan.

Zou deze ook werken? Kost minder dan de helft

Hoe heeft u dit nu op gelost? Of wacht u ook op een update?

Ik heb hier al 5 modules liggen voor de rolluiken/sunnscreens, dis heb niet zoveel zin on nieuwe te kopen,

Ik had er eerst 3 besteld in China, dat ging fout.
Toen heb ik er bij een ander bedrijf 1 besteld en dat probleem in het voorjaar aangekaart.
Ik heb nu niet zo’n moeite om dat andere type schakelaars te kopen.
Het vervelende is alleen dat de prijsverschillen idioot groot zijn.
Het vervelende is ook dat je goed moet uitzoeken of iets goed werkt met de Homey.
Het feit dat er een app voor iets is zegt nog lang niet alles. De info van die apps is ronduit armoedig

je moet maar durven

hoop dat @johan_bendz het snel opppakt
scheelt weer een paar honderd euro in nieuwe smart home producten :woozy_face:

Je kunt Johan altijd een donatie doen :wink: Hoeft niet een paar honderd euro te zijn :upside_down_face:

Heb je het al opgelost?

Ik heb via tuya app op me telefoon gekoppeld aan een .losse zigbee hub, daar kon ik de tijd van omhoog onlaag instellen, me tuya account heb ik gekoppeld dmv tuya cloud app op homey
@Harrr