Rolluik stopt te vroeg

Hoi,

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Probleem in het kort:
Wanneer ik mijn rolluik sluit via homey dan stopt mijn rolluik te vroeg. In homey staat hij al helemaal gesloten terwijl dit niet het geval is. Ik hoor de " zigbee-rolluik-switch" eerder uit schakelen dan nodig is.

Heel soms kan ik met heel vaak heen en weer klikken hem iets langer door laten gaan, het rolluik schakelt zich dan vanzelf uit omdat hij op het eind is. Enkele seconden later hoor ik de zigbee-rolluik-switch schakelen.
Hiermee wil ik aangeven dat de homey/zigbee niet een signaal krijgt van het rolluik dat hij op zijn eind is en er dan mee stopt, maar hij stopt uit zichzelf omdat hij “denkt” dat hij al op zijn eind is.
Homey/zigbee switch stopt dus te vroeg.

Ik zou graag ergens de range willen instellen van het rolluik in de homey app.

Hoop dat mijn vraag zo een beetje duidelijk is en dat iemand kan helpen.
Alvast bedankt.

  • Homey
  • Tuya Zigbee

Wel zo handig even te vermelden welke HomeyApp je gebruikt en welk merk/type besturing je hebt.

kalibreer de shutter.

Hi

Tuya Zigbee app

En een Tuya Shutter (van MOES) TS130F

Ja dat is precies mijn vraag, hoe doe je dat?
Kan dit niet vinden in de homey app of instellingen

Heb je al in de handleiding van je Moes shutter gekeken?

hierin wordt de kalibratie beschreven

Thnx,

Blijkbaar geeft mijn apparaat een ander model aan dan hij daadwerkelijk is.

Wat Homey Aangeeft
Producent ID. tz3000_1dd0d5yi
Product ID TS130F

Vlgs mij is het de bedoeling dat je hem in de Tuya telefoon app installeert en kalibreert. Dan moet het goed gaan.
Ik heb van die rolgordijn motortjes, en die heb ik ook middels de Tuya telefoon app gekalibreert. Staat ook in de handleiding die er bij zat (zat er geen papiertje in het doosje? Daar staat het in.)
Homey zegt alleen maar: “doe gordijn open/dicht” of doe gordijn naar X % en weet niets van de kalibratie.

Iets anders, dit zou jouw shutter moeten zijn vlgs het tuya zigbee topic:

Screenshot from 2022-06-09 20-45-14

.
Net gevonden: Op Ali staat een how to:

Ah thnx

Dan even de afweging maken, TUYA hub of toch maar voor figaro gaan.

Ow ja, dan heb je idd wel de Tuya zigbee hub tijdelijk nodig. De draadloze versie is rond de 20 euri’s.