Werken met niet-ondersteunde Tuya (EUROM) apparaten

Ik heb een viertal EUROM apparaten waarvan ik er drie semi-succesvol in mijn Homey Pro heb kunnen opnemen.

Twee heaters en een radiator kan ik al benaderen en daarover heb ik deels controle. Een luchtontvochtiger wordt simpelweg helemaal niet gevonden.

Als ik bijvoorbeeld bij de radiator via Tuya API Exporer de properties van de radiator query zie ik dat er een Mode commando beschikbaar is waarmee ik de radiator in “Room” of “Towel” modus kan schakelen.

Deze functie is via de Smart Life app wel beschikbaar maar via de Homey Pro Tuya Cloud app niet.

Als ik die handige Tuya test flow gebruik zie ik trouwens ook geen berichten binnenkomen vanaf dat apparaat als ik via de Smart Life app tussen de R/T-modi schakel.

Op het Tuya Developer platform zie ik dat ik de apparaten kan instellen om in plaats van de Standard Instruction, een zogenaamde DP Instruction set te gebruiken, maar zodra ik dat doe werkt de Tuya Cloud app helemaal niet meer.

Is er iemand die dit al wel werkend heeft gekregen?

Als je DP gebruikt, dan kun je de RAW events ontvangen via deze kaarten.
Had je dat al geprobeerd?

image

Zou je “[App][Pro]” uit de titel willen halen?
Dat wordt nl. gebruikt voor de officiële app topics.
Thanks!

1 Like

Ik heb inderdaad al gekeken met de RAW kaarten wat er binnenkomt, maar ik krijg niet de indruk dat de switch van Standard naar DP Instruction set iets verandert. Het lijkt erop dat sommige aanpassingen die ik via de Smart Life app doe, bijvoorbeeld de radiator in Towel mode zetten, enkel direct naar de radiator gaan.

Heb je Tuya cloud app in Homey geherstart?
Ik denk dat je niet veel meer dan aan en uit zal krijgen.
Krijg je wel wat door?