Tuya cloud app? Wel in homey

Paar jaar geleden de wifi switches van tuya laten inzetten. Na veel problemen gingen lampen aan volgens flow met o.a. bewegingsmelder.

Maar nu niet meer. In de tuya smart app en smart life zit niets meer, volgens mij zie ik ze daar al langer niet meer.

in de Homey staan ze nog wel en kan ik ook bedienen met de aan/uitknop daar. Maar flow werkt niet en krijg melding dat you are still using old deprecated API enz. Kom dan in Engelse tekst en ik snap er helemaal niets van. Ik weet de ipadressen dus kan ik ze rechtstreeks ergens wijzigen of zo. Of moet ik ze toch eerst toevoegen in de eigen app van tuya of smart?

Een wat vaag verhaal :upside_down_face: maar ik doe een poging.

Dat bestaat niet, dat dezelfde apparaten dan wel in Homey bedienbaar zijn. Waarschijnlijk heb je later, na de installatie, eens met een ander account ingelogd op de mobiele tuya / smart life app, en daar zijn je apparaten niet mee ‘geassioceerd’. Het hangt dus van je gebruikte account af in de mobiele app.
Probeer dus te achterhalen welk account je had gebruikt bij het installeren. Homey gebruikt dat account nog.
(Als je denkt, het werkt in Homey en dan is het prima, dan hoeft dat niet per sé natuurlijk)

Ja da’s lastig als Engels een probleem is.

Allereerst dien je een zg. Tuya iot cloud account aan te maken, hier vind je een NL handleiding daarvoor.

De huidige Tuya apparaten in Homey dien je dus te verwijderen, en je voegt ze vervolgens weer opnieuw toe via de nieuwe driver (= software om verbinding met Tuya te maken) -->> dat gaat al vanzelf als je een recente app versie gebruikt.
Als al je huidige apparaten zijn verwijderd, zet je in de app settings de bovenste keuze lijst (Kies gewenste API(s) ) op “gebruik alleen Official”:
Screenshot from 2023-01-11 13-28-02

Als t goed is, krijg je geen melding meer over ‘you are using old deprecated API …’