Welke thermostaatkranen

Hier nog een zeer tevreden Tado gebruiker!

Hier sinds black friday ook Tado! Tot nu toe erg tevreden. Gebruik het voor woonkamer, kantoor en badkamer :slightly_smiling_face:

Is je tado thermostaat kraan rechtstreeks met Homey gekoppeld of via een gateway

Via de Tado Bridge. Deze moet je ook hebben, zonder kun je niet koppelen met Homey.

Ok thanks

Hier al een jaar of vier erg tevreden met Honeywell Evohome. Gebruik het in het hele huis, behalve de badkamer. De HR92 wordt daar nat van de douche en daar gaat 'ie kapot van :sob:

Bij Evohome is handmatige bediening trouwens ook uit te schakelen per kraan.

1 Like

Gebruik aotec 6 multisensor die geeft regelmatig temp. door aan Homey.
Elke radiator een Fibaro thermostaat knop.
Na inregelen werkt dit prima

Voordeel hiervan is dat het een losstaand systeem is waardoor het door blijft draaien als er een probleem met je Homey is.
Ook hoef je niet zelf het voorverwarmen e.d. uit te vinden.
Kost iets meer geld, scheelt een boel frustratie en tijd!

…Maar nadeel van Tado is dat slimme schema’s en Homey integratie internet nodig hebben, dus als er geen internet is moet je zelf de verwrming hoger/lager zetten als een ouderwetse thermostaat. Gebruik het zelf naar tevredenheid, maar weet wel waarvoor je kiest.

De Homekit integratie van Tado schijnt wel lokaal te werken, dus het is jammer dat er geen Homey-Tado integratie is die daar op inspeelt.

Daarom heb ik gekozen voor Plugwise:

  • Lokale communicatie
  • Nederlands bedrijf
  • OpenTherm (modulerend)
  • Plugwise gateway (Adam) zit tussen de bestaande thermostaat en ketel waardoor je de huidige thermostaat kunt behouden
  • Kranen en kamerthermostaten kunnen zowel op stroom als op batterijen aangesloten worden
  • Zigbee: de kranen en kamerthermostaten op stroom fungeren als mesh routers
1 Like

Hallo allemaal,
Ik heb het systeem van Hihome aangeschaft voor ik Homey leerde kennen. In combinatie met een weersafhankelijke regeling op een Vitodens van 2001. Geen kamerthermostaat. Die ketel werkt op vraag dus als je geen kranen open zet, slaat de ketel niet aan. Werkte quasi perfect met manuele thermostaatknoppen.
Nu, over die Hihome(Tuya)-thermostaten ben ik maar matig positief. De gemeten temperatuur komt zelden goed overeen met de reële temperatuur, de kranen reageren met een veel te grote hysteresis en die is niet aanpasbaar. Voordeel is wel dat die netjes integreert met Google Home wat je van de Homeybridge dan weer niet kan zeggen.
Er komt een nieuwe Vitodens200 aan en nu ben ik aan het twijfelen om toch naar het Tado-systeem te gaan. Maar ja, wat is wijsheid? Gaat dit systeem wel goed integreren? Voordeel van de Tuya’s is dat ze behoorlijk goedkoop zijn. Maar als ik naar Tado zou gaan, is het voor 8 radiatoren wel meteen een behoorlijke investering. Dan wil je wel dat het werkt…