Goedendag,
Aangezien ik mijn opgewekte zonnestroom zoveel mogelijk zelf wil gebruiken, wil ik de boilertemperatuur van mijn mitsubishi warmtepomp gaan aanpassen. (via de app MELcloud).
Dan wil ik de watertemperatuur verhogen zodra de zonnepanelen 7 kw exporteren.
Voor met meten van de stroom gebruik ik de YOULESS P1 meter.
Ik heb als test een flow gemaakt met onderstaande instellingen, maar helaas gebeurt er niets. (ik heb de instelde warmwatertemperatuur handmatig op 40 gr ingesteld.
Als ik de test in de flow uitvoert dan wordt de ingestelde watertemperatuur wel aangepast.
Wat gaat hier fout?
De flows triggeren niet, kan je checken door achter de WHEN kaart een melding in de tijdslijn toe te voegen . Je kijkt naar de verkeerde meter. Je moet het huidige vermogen kW hebben en niet de verbruikte energie kWh.
Beetje offtopic,
maar hoeveel panelen heb je liggen?
7kw teruglevering (export) is veel.
Goede panelen doen 600 Wattpeak.
Dus op een ideale dag met ideale ligging en geen verbruik moet je 12 panelen hebben om 7kwh te produceren.
En je warmtepomp staat al aan.
Op de P1 meet je het overschot, dus het verbruik van de warmtepomp is al van de opbrengst af.
Dus of die flow ooit gaat lopen met 7kw? (Hangt vooral af van het aantal panelen die je hebt liggen)
Beste Peter,
Dank voor je reactie.
Ik ben nog niet zo lang in het bezit van een homey.
Ik heb wel al een aantal flows gemaakt maar deze zijn nog redelijk simpel.
Deze LOG app ken in nog niet.
Waar voeg je die dan toe als ik bij ALS het vermogen onder de -7000 watt komt DAN de watertemperatuur op 60 graden zetten?
Stel de warmtepomp verbruikt 1000 watt en de teruglevering wordt 7500 watt. Dat is meer dan 7000 watt, dus de warmtepomp slaat aan. Daardoor daalt de teruglevering naar 6500 watt en dus slaat de warmtepomp uit. Dan stijgt de teruglevering weer naar 7500 watt. Dus slaat de warmtepomp weer aan. Enz. Enz.
Graag gedaan.
Het kan ook met tijdlijn kaartjes bijv., maar die is onbetrouwbaar (kan rate limits krijgen zonder enige notificatie).
Knoop een notificatie kaartje achter de trigger; zo weet je รณf, en wanneer de flow werd getriggerd;
Optioneel: Ik voeg dan ook de actuele waarde waarop getriggerd moet worden toe aan de notificatie:
De verandering van de temperatuur triggert niet meteen een SWW-run. Je moet eigenlijk na het instellen van de temperatuur er een opdracht achteraan laten komen die een geforceerde SWW-run (gedwongen) uitvoert. Dan gaat ie vervolgens wel aan de slag.
Als de zonnestroom terugloopt en de watertemperatuur weer terug gaat naar 40 graden, moet ik de SWW dan weer op automatisch zetten of kan dit altijd op gedwongen blijven staan?