Ik wil de flow van een flow vereenvoudigen…
Ik heb een Flow die de doeltemperatuur van mijn warmtepomp bepaald en aanstuurt.
Hiervoor bereken ik een temperatuur adh van de buitentemperatuur en zet die in een variabele, die stuur ik met een commando (verplicht) minimaal eens per minuut naar mijn warmtepomp. In pricipe vrij simpel, echter :
Er zijn een aantal zaken waardoor ik een correctie wil uitvoeren op die doeltemperatuur :
1 Invloed van de zon (op basis van opbrengs panelen)
2 de kamer temperatuur is hoger dan de ingestelde kamertemperatuur
3 de kamer temperatuur is veel hoger dan de ingestelde kamertemperatuur
4 de kamer temperatuur is lager dan de ingestelde kamertemperatuur
5 Als de WP uitslaat vanwege 1 dan wil ik ca 1,5 uur voor zonsondergang de doeltemperatuur tijdelijk verhogen en nog wa profijt hebben van de opbrengt panelen (voorverwarmen dus)
Voor 1 t/m 5 heb ik dus routines geschreven die goed werken.
Alleen moet ik die dus allemaal achter elkaar uitgevoerd worden waar dan uiteindelijk een correctie (plus of min) uitkomt die ik verreken met de berekende doeltemp.
Vervolgens gaat de Flow verder met het sturen van de doeltemp.
Dit wordt echter een gruwelijk lange string van EN kaarten met ALL en ANY, en opsplitsingen, waarbij de Flow op GEEN ENKELE kaart dood mag lopen.
En dan laat ik een error uitkomst eigenlijk nog buien beschouwing (dan springt de verwarming maar terug op de Thermostaat helaas).
Het is ondanks alles een heel ingewikkelde Flow met heel veel lijnen geworden.
Ik heb getracht deze op te splitsen : “Stuur doeltemp elke 59 seconden” en “Bereken doetemp” of
“Bereken correctie” en “Bereken doeltemp met correctie en stuur deze elke 59 seconden”, maar ze lopen toch mis. Doeltemp wordt gestuurd terwijl correctie nog berekend wordt, of correctie loopt ergens vast en de uiteindelijk gestuurde Doeltemp is veel te hoog of te laag.
Hoe kan ik bij voorkeur, alle correcties uit laten voeren in een enkele Flow op een Adv. Flow Canvas en vervolgens de doeltemp berekenen en versturen zonder dat het allemaal één lange string moet worden ?