Flow vereenvoudigen

Met mijn voorbeeld ook, ik hoef alleen maar een andere ‘sectie’ aan te spreken. Ik wil niet té veel verschillende Apps nodig hebben hiervoor. 't is wel mijn verwarming…

Ze moet ná elkaar uitgevoerd worden. Uiteindelijk is er 1 variabele waar het totaal van alle berekeningen in uitkomen.

Dus alles moet een ketting vormen.

Dat er heel veel omleidingen zijn maakt het nogal een spaghetti… Dat wil ik structuren…

Het is 1 variabele die steeds bijgewerkt wordt, dus dat werkt niet…

Je wil toch die lijnen van links helemaal naar rechts weg hebben?

Maar ik haak nu echt af.

Van rechts naar links onder, al kan ik daar nog mee leven als het 1 enkele lijn is.

Het zijn meerdere kaarten waarvan alle lijnen naar links onder moeten. Wat ik voor het leesbare aan een ANY knoop zodat ik 1 lijn heb.

Liever zou ik hebben dat ik de stromen dood kan laten lopen en tóch de flow verder kan laten gaan.
Dat was wat ik met een ‘sprong’ bedoelde.

Wellicht bevat mijn laatste screenshot wel de oplossing. Het madkt het minder rommelig…

Ok, het toevoegen van Simple (sys) Log maakte het drama wel compleet :

Dat is niet meer te doen natuurlijk.
ben dus met het plan met ‘Start flow met Teksttag’ en dan ‘zichzelf’ startende flow aan de slag gegaan.

En dat resulteert hier in (en ja, da’s echt dezelfde sectie !), en hele verbetering imho :

…beter te lezen en beter te volgen…

Ter inspiratie:

In plaats van ‘start deze flow met tag ‘ maak ik weleens gebruik van een variabele:

Op twee plaatsen staat het logic-THEN-kaartje ‘zet ‘dimniveau plafond’ naar 0.4. Het aardige is dat als de variabele al 0.4 is homey dit niet als verandering ziet en dus het WHEN-kaartje ‘dimniveau plafond’ niet triggert.

Idd ook mooie manier. Maar voor echt opeenvolgende acties vind ik mijne mooier. Hou deze wel in gedachte…

Enige echt jammere is dat een testrun met de flow niet werkt met losse secties…