Waarom wijzigt mijn ingestelde temperatuur automatisch?

Ik gebruik de Homey in combinatie met een Plugwise adam HA en een Honeywell Chronotherm Touch Alleen als we de temperatuur boven de 15 graden instellen met de Homey wordt binnen een paar minuten de ingestelde temperatuur verlaagd met 0,5 graden. Dus 20,5 wordt 20 enzovoort.

Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt en of dit normaal gedrag is?

Ik ben toevallig met een eigen OpenTherm gateway bezig (zeg maar een eigen Plugwise Adam) en heb dezelfde thermostaat.

Het probleem van die thermostaat is dat ie bij een “remote override” van de temperatuur alleen hele graden accepteert, geen halve.

Ik vermoed dat dat ook in jouw geval het probleem is.

Dat zou het wel eens kunnen want bij de presets van 17 en 15 graden die ik gebruik doet hij dat niet inderdaad.

Alleen toen ik dit thermostaat in combinatie met de Heatlink van de Homewizard (Heb alleen de Heatlink vervangen voor de Plugwise Adam) gebruikte accepteerde hij wel halve graden.

Interessant :thinking:Ik zou eens moeten kijken wat de display op de Honeywell precies aangeeft als je halve graden gebruikt, want ik heb het alleen aan de achterkant (de OpenTherm berichten van de thermostaat naar de ketel) zien gebeuren dat de temperatuur wordt afgerond. Misschien dat de thermostaat op de display wél gewoon halve graden laat zien.

Zal eens kijken lijkt er nu zelfs op dat hij alles naar max 20 graden probeert te krijgen. zelfs 21 verlaagd hij in stappen naar 20 graden

Dat lijkt me dan toch een ander probleem :frowning:

Ja maar wat dat probleem is zou ik graag willen weten. Zelfs andere instellingen van de Honeywell helpen op dit moment niet

Bleek een beperking te staan op mijn thermostaat. Die heb ik er uitgehaald (zie deze movie hoe)

Ook heeft plugwise wat wijzigingen aangebracht in mijn Adam. Nu zodra het kouder wordt kan ik het weer gaan testen. Het issue dat ik geen halve graden kan instellen herken ik wel @robertklep want dat doet ie bij mij nu ook.