Thermostaat temperatuur uitlezen voor uitvoeren van een flow

Deze beginnende homey’r is aan het zoeken naar een slimme thermostaat en hoopt dat er iemand is die mij kan vertellen of onderstaande mogelijk is, en of dat met tado of een andere thermostaat i.c.m. homey kan?

  • als het 07.00u is
    en de temperatuur lager is dan 19graden
    dan een halve graad opwarmen

We hebben nu nog een oudere honeywell hangen met een weekschema, waarin je altijd een vaste temperatuur programmeert.
Maar met koude nachten is het soms te warm in de huiskamer omdat hij te lang aan het stoken is.
(bijv. omdat het 17,5 is en hij wil stoken naar 19)

Of is er een andere oplossing te bedenken?

ps. dit gaat alleen om een thermostaat in de huiskamer, andere kamers hebben (nog) geen slimme aansluitmogelijkheid, deze hoeven in bovenstaand voorbeeld dan ook niet verwamd te worden.

alvast bedankt voor je reactie.

Gr,
Ramon

Dat kan met tado en meeste/alle andere slimme thermostaten.

1 Like

bedankt voor het bevestigen, dan ga ik hem meteen aanschaffen :upside_down_face:

ah ik denk dat ik iets te snel gereageerd heb, haha.

wat je aangeeft is namelijk standaard verwarmen naar 19,5 graden (als hij lager is dan 19).
mijn wens is om een halve graad te verhogen, dus stel dat het 18 graden is, dat hij niet naar 19,5 verwarmt maar naar 18,5. Want dat is een halve graad meer dan de gemeten waarde om 07.00u.

als hij altijd naar een standaardwaarde verwarmt vanaf een vast tijdstip kan het erg warm aanvoelen omdat hij bij koude nachten dus veel (meer) moet stoken.

ik wil dus alleen de kou uit de kamer halen.

Dit zou theoretisch moeten werken

1 Like

bedankt, dat ziet er goed uit.

Ja da’s iets anders, maar dat kan ook prima met Homey, zoals Tasz liet zien!

hoe heb je die logica bij “dan” voor elkaar gekregen?
bij de “en” lukt me wel, want daar kan ik temperatuur als tag vinden, maar bij die andere kan ik geen enkele tag vinden, niets is zichtbaar als ik kies item open.

Moet ik soms iets activeren, of gebruik je een andere versie?
ik heb homey versie 7.3.0

thanks, het is me gelukt.
overigens ging het een stuk makkelijker via de webapp