Ruimte verwarmen

Ik heb thuis de tado slimme radiator knoppen en raamsensoren van ikea, nu heb ik flow gemaakt per kamer zodat op verschillende tijden de ruimte word verwarmt of niet word verwarmt wat af hangt of het raam geopend is of niet.

maar op de een of andere manier heb ik het idee dat het niet werkt, omdat ik soms de radiator zie verwarmen naar een bepaalde temperatuur terwijl die niet op dat moment word gevraagd.

onderstaande flow gebruikt ik voor een kamer.

Klopt de ingestelde temperatuur dan wel?

Wat bedoel je precies,
ik zie soms de kamer verwarmen naar 18 graden terwijl 20 is ingesteld voor dat tijdstip.

Je gebruikt, “De ingestelde temperatuur is veranderd”,
image

Deze start dus alleen als je aan de thermostaat draait, of op een andere wijze de instelling veranderd, en dus niet als het kouder wordt en dus de kamer-temperatuur veranderd. mijn advies, kies een andere trigger hiervoor.

Ja, hoe bedoel jij dat precies?
Meestal kun je van een thermostaat de actuele en de ingestelde temperatuur aflezen.
Hoe zie je dat de kamer verwarmd naar 18 graden. Bedoel je dat het niet warmer wordt dan 18 graden?
Doe er even een paar schermafdrukken bij, waar stel je wat in wat lees je dan af?
En staat de CV ketel dan altijd aan?

@Frank_Seijts En welke temperatuur verwacht je dat het word als om 14:00 uur de temperatuur word ingesteld? Of 's avonds om 23:00 uur?

Er staat ook “het contactalarm is aan”
Staat het raam dan juist niet open?

Bedankt voor de reacties.
het is de bedoeling dat kachel de kamer tussen een bepaalde tijd op een bepaalde temperatuur houd.
dus tussen 06:00 en 08:00 naar 20 graden verwarmt en die kamer op die temperatuur houd.
tussen 08:00 en 17:00 uur kan de kachel uitgaan want dan wil ik dat de temperatuur terugzakt naar 17 graden.
en als het raam openstaat (contactalarm uit) dat de kachel ook uit blijft

Welke trigger zou ik dan moeten hebben. mijn slimme radiator knoppen houden de temperatuur bij in de kamer. dus volgens mij is dit de enige die ik hiervoor kan gebruiken. ik kan ook geen andere kiezen.

1 Like

Als 6u dan zet verwarming op 20°C
Als 8u dan zet verwarming op 17°C
Als raam open gaat dan zet verwarming op 16°C
Als raam dicht gaat en tijd is tussen 6u en 8u dan zet verwarming op 20°C
Als raam dicht gaat en tijd is na 8u dan zet verwarming op 17°C

1 Like

zo kan je het ook programeren

Volgens mij is dit de enige manier zelfs. Ik heb zelf geen Tado hoor, maar hoe zou je het anders doen?

Bedank voor de hulp, heb het nu aangepast, en ga dit even in de gaten houden

1 Like