Tado - Wijziging temperatuur Radiator knop werkt niet als trigger

Ik wil een tussenstekker activeren als de temperatuurinstelling wordt gewijzigd. Echter de daarvoor geprogrammerder trigger werkt niet. Als ik een test draai, moet ik een temperatuur opgeven en dan werkt het wel.
Echter stel ik het in door de draaiknop te draaien of via de Tado app te wijzigen dan reageert de flow niet.

Hoi Piet,

Er ontbreekt nogal wat basis info, wij zijn niet helderziend :stuck_out_tongue:

Zo zijn er bijvoorbeeld 2 tado apps. Over welke heb je het?
Welk Homey model?
Deel je flow gelijk even. Zien = weten.

Het werkt dan wel, omdat je tijdens het flow testen zelf voor trigger speelt.
M.a.w. in dit geval heb je niets aan de test knop.

Bedankt voor je snelle reactie en excuses dat ik niet eerder heb gereageerd, maar m’n werk slokte deze week alle tijd op.

Ik gebruik de Tado app van Athom v1.1.3

De flow is redelijk simpel. Ik hoor graag van je.

Bij voorbaat hartelijk

@PietFoort weet je zeker dat je deze flow zo wilt gebruiken? Bij elke temperatuur wijziging van de radiatorknop de vloerverwarming pomp aan? Ook als je de temperatuur naar beneden instelt (nacht verlaging)? En wanneer gaat de pomp weer uit?

Ik gebruik andere indicatoren om te bepalen of de verwarming actief wordt. B.v. De setpoint van de verwarming zelf, of aanvoer temperatuur. Heb je daar in tado ook de beschikking over?

Ik begrijp je opmerking, maar ik wilde dit eerst werkend hebben. Als dit gaat werken, voeg ik nog een EN-functie toe.
Ik heb helaas geen info uit de ketel en dit gaat alleen maar over de pomp voor de hal. Die is apart.

Ik kan je de tadoZones app aanbevelen om uit te proberen. Ik gebruik de Athom app niet meer.
Je kunt deze app naast de tado app van Athom installeren, bestaande flows blijven gewoon in tact.

Bedankt voor je tip Peter. Ga ik uitproberen. Fijne dag verder, ik laat het resultaat weten, maar kan even duren :wink:

1 Like