TADO heating starting and finishin

Ben aan het kijken of ik de vloerverwarming kan opstarten op het moment dat mijn Tado thermostaat aan gaat en deze te laten draaien als de thermostaat weer uit gaat. Heb 2 flows gemaakt om allereerst te checken of de registraties via homey goed en consistent gaan (doe ik altijd gezien het verleden). Echter, nu werken deze 2 flows niet naar behoren.

Flow 1: Als TADO aangaat, pushbericht: Verwarming AAN --> Geeft juist een push bericht als homey UIT gaat EN als de capaciteit verandert. Ik wil dat deze alleen pushbericht stuurt als deze aangaat, niet elke keer als de capaciteit verandert LINK
Flow 2: Als TADO uitgaat, pushbericht: Verwarming UIT --> Zend een bericht als verwarming aangaat LINK

Wat doe ik hier fout?

Misschien kun je de kaart als ingestelde temperatuur is veranderd gebruiken. En dan de vloerverwarming aan laten schakelen. In de EN kolom kan het dan nog een minimale ingestelde waarde op geven voordat de vloerverwarming aangaat.

Maar de ingestelde temperatuur heeft hier toch verder niks mee te maken? Als de CV aangaat wil ik de vloerverwarming ook inschakelen, als de ingestelde temp 20graden is overdag en het huis is 20 graden, hoeft de vloerverwarming niet meer aan te staan.

Heb nu 2 flows gemaakt om het nogmaals te testen. Heb ook meteen aangegeven dat de capaciteit van dat moment bij het pushbericht moet komen staan. Ik heb dus voor een flow gemaakt voor als de verwarming aan is (capaciteit tussen 1 en 100) en verwarming uit (Capaciteit BUITEN 1 en 100). Dit levert alleen rare resultaten op:

Verwarming AAN: LINK
Van deze flow krijg ik pushbericht: “Verwarmen 0” en “Verwarmen 1”

Verwarming UIT: LINK
Van deze flow krijg ik: “Verwarming UIT 3” en “Verwarming UIT 5”

Dit lijkt me een bug, toch? Of heb ik de flows verkeerd om gemaakt?

hi, ik heb voor het zelfde doel mijn flow net iets anders opgebouwd:

Bij de eerste flow filter ik op verandering capaciteit tussen 2 en 100.

Bij de tweede flow tussen 0 en 1 in plaats van “ligt niet tussen”. Dat werkt bij mij. Ik laat de pomp nog 5 minuten draaien nadat het verwarmen gestopt is. Daarna wordt hij uitgeschakeld.

Overigens twijfel ik nog of ik op deze manier blijf werken. Ik heb gisteren een vloerverwarming pompschakelaar gekocht, die vandaag wordt geleverd. Deze schakelt automatisch in op basis van aanvoer van warm CV water. Komt dat niet, dan draait ie eens per dag een kort moment om de pomp in goede conditie te houden. Geen koppeling met Homey, maar dat is voor dit soort basale zaken misschien ook niet nodig. Liever dat dit altijd werkt, dan dat er niet verwarmd wordt door fouten in eigen logica. :slight_smile: duur is zo’n schakelaar gelukkig ook niet.