Tado zoneregeling (kamers) op basis van aanwezigheid schakelt ook verwarming in woonkamer uit

Goedemiddag,

ik heb een systeem van Tado, bestaande uit één kamerthermostaat V3+, en drie radiatorknoppen V3: één ervan in de woonkamer, en de andere twee in slaapkamer 1 en 2.
Nu werkt e.e.a. prima in automatische modus op basis van aanwezigheid, maar ik wil de beide slaapkamers aan- en uitzetten op basis van aanwezigheid van m’n dochters.

Nu heb ik onderstaande flow gemaakt, en getest. De kamers worden naar de gevraagde temperatuur gezet, maar tevens wordt m’n ketel niet meer aangestuurd ondanks warmtevraag van de woonkamerthermostaat (. Iemand enig ide wat hier fout gaat?
Geolocatie van Tado staat aan en werkt.

is er iemand die mij hier mee kan helpen?
Ik wil ruimte 1 (woonkamer) dus graag verwarmen bij aawezigheid van 1 van ons, maar de 2 slaapkamers van m’n dochters dus alleen bij aanwezigheid van desbetreffende dochter.
Hulp wordt gewaardeerd!

Aangezien je in de flow ook het schema weer hervat, is het schema kennelijk uitgeschakeld. Dat zal dan het slimme schema voor je woonkamer ook wel uitstaan?

Daarbij moet de flow starten als er een dochter thuis komt of weggaat.

Hoi, bedankt voor je reactie.
Omdat tado het niet toestaat individuele zones te pauzeren, heb ik het idee dat dit de enige manier is om de slaapkamers weer te verwarmen (dmv het inschakelen van het slimme schema) indien één, of beide dames thuis is komt.
Het slimme schema voor de woon kamer is gewoon aan: dit gaat aan bij aanwezigheid van een bewoner.

Bij nader inzien zie ik dat je kaartjes “Slimme Schema Hervatten” zowel voor radiatorknoppen hebt als thermostaten. Dus zou het misschien toch individueel zijn.
Rest alleen de vraag waarom je woonkamer niet meer warm wordt zo gauw je een slaapkamer op 14 graden zet.
Ik zou dat uittesten met een flow die niets anders doet dan met één kaartje één slaapkamer op 14 graden zet. En regelt dan de radiatorknop of de woonkamerthermostaat de temperatuur?

De temperatuur in de woonkamer wordt geregeld door de (bedrade) Tado thermostaat. De radiatorknop in de woonkamer zit er alleen zodat deze radiator dichtgezet kan worden wanneer één van de twee slaapkamers individueel warmte nodig hebben.
Dit werkt in de gewone tado (iOs) app gewoon goed.
Ik ben nog even verder gegaan met spelen, maar nu lijkt de gewenste verandering (van vaste temp naar inschakelen slim schema) niet te werken. Andersom werkt 100% van de tijd… Vreemd.

Met een AND kaartje kun je status van de radiatorknoppen achterhalen en zien of ze van vaste temperatuur naar slim schema gaan en weer terug. Heb je trouwens “Slimme radiatorknoppen” of “Slimme radiatorknoppen X” ?

Als je officiële app gebruikt kun je het probleem aankaarten bij Support | Homey

Het is niet ondenkbaar dat wanneer één van de dochters thuiskomt de woonkamer al op temperatuur is en dus de ketel voorlopig niet aangaat.
Dus om de ketel aan te laten gaan zou je de kamerthermostaat een graadje hoger moeten zetten en de kamerradiator een graadje lager.
Dan de radiator van de dochter op de gewenste temperatuur.

Zodra de kamer van de dochter op temperatuur is kan de kamerthermostaat en kamerradiator weer terug naar normaal.

Hoi Wim,

dit zou de activatie van het slimme schema niet moeten tegenhouden: dit is onafhankelijk van eventuele warmtevraag.
Waar ik nu tegenaan loop is dat er niet consequent aan de server van Tado doorgegeven wordt dat het slimme schema weer hervat dient te worden.
Ik heb de appontwikkelaar inmiddels een bericht gestuurd.

Gedaan: ik krijg een timeout bij het van vaste temperatuur overgaan naar slim schema.
Ik ga ervan uit dat dit komt door iets in de verbinding met de server van Tado.

Wordt vervolgd…