Ik werk in ploegendienst, dus thermostaten die al dan niet “slim” met een weekprogramma werken heb ik niets aan. Voorheen werkte ik met IFTTT, maar sinds dat een betaaldienst is lijkt het slechter te werken. (verwarming werd steeds vaker niet uit of aan gezet) Dus de hele rede dat ik een Homey gekocht heb is het aansturen van mijn Honeywell Round Connected. (andere grappen zijn mooi mee genomen) Ik loop echter toch nog tegen een probleempje aan wat denk ik mijn eigen denk fout is.
De situatie:
In het programma van de thermostaat heb ik voor alle dagen de zelfde tijden geprogrammeerd (9:00 20 graden - 22:00 15 graden)
Als ik ochtend- of middagdienst heb zet Homey via een flow de thermostaat in “zuinige modus” voor de periode tussen gaan slapen of het huis verlaten.
Als ik buitenshuis ben zet Homey via een flow de thermostaat op “afwezig”
Als ik thuis kom zet Homey via een flow de thermostaat op “automatisch”
Als er genoeg zonne-energie is om mijn huis via de binnenvallende zon te verwarmen, en ik ben thuis dan zet Homey de gevraagde tempratuur op 17 graden.
Als er onvoldoende zonne-energie is, en ik ben thuis zet Homey de gevraagde tempratuur terug op 19.5 graden.
Dit lijkt allemaal prima te werken tot ik een keer afwezig ben geweest. Soms staat de thermostaat dan wel in de “automatische” modus, maar de gevraagde temperatuur blijft hangen op een blijkbaar eerder gevraagde waarde. Gisteravond sprong deze om onduidelijke reden een paar keer terug naar 12 graden.(komt nergens voor in een flow) Nadat ik via de Homey app de gevraagde temperatuur tijdens een film even op 20.5 graad had staan. Dit kon ik alleen verhelpen door via de Honeywell app de gevraagde temperatuur te forceren op 15 graden tot vanmorgen 9:00 uur.
Dan nu de vragen na dit lange intro:
@ralfvd - Hoe kan je het beste de Honeywell aansturen? Gebruik maken van de diverse modi, dus automatisch, zuinige modus, afwezig? Of gevraagde temperatuur, dus 19.5, 17, 15?
Geeft het problemen als je de Homey app ook op een iPad geinstaleed hebt? (nu weer verwijderd)
Ervaren meer mensen de afgelopen dagen problemen? En is Honeywell lekker aan het donderjagen? (vaak onderhoudsmelding als ik in de Honeywell app kijk)