Beste Homeyers ,
Voor mijn temperatuur regeling gebruik ik de Honeywell Lyric T6 thermostaat. Helaas ondervind ik geregeld problemen om deze thermostaat via de Homey app te bedienen, terwijl het via de Resideo app van Honeywell zelf, prima werkt. Ook het automatiseren met flows werkt daardoor soms wel soms niet, oftewel e.e.a. is daardoor niet echt betrouwbaar. Ook nu weer een request bij support ingediend omdat het momenteel ook weer niet goed werkt.
Daarom 2 vragen;
- zijn er meer gebruikers die dezelfde ervaring hebben met deze thermostaat?
- wie heeft ervaring met andere thermostaten die wel betrouwbaarder werken met Homey?
Alvast weer bedankt voor alle reacties.
tado V3 werkte feilloos hier. Ik ‘moest’ helaas over naar Intergas, en dat werkt ook prima (Honeywell round + Intergas Gateway).
Ik durf Homey niet de rol van ‘master’ te geven trouwens. De thermostaat draait zijn vaste schema, en Homey mag tijdelijke wijzigingen doen.
Hoi Peter,
Bedankt voor je reactie. Het zijn juist die wijzigingen die het hem doen. Ook ik heb een schema van Honeywell draaien, maar als ik weg ga of later thuis kom dan gepland (schema verwarming), zou ik het fijn vinden als Homey “ingrijpt” . Dat faalt helaas geregeld, vandaar dat ik overweeg om een andere thermostaat te nemen
Geen probleem.
Ik snap het. Bij mij werkt het met Homey ook goed. Als het niet werkt als verwacht, dan heb ik het zelf niet goed in flows gegoten
Heb je ook notificatie kaartjes (of Simple Log log kaartjes) aan de flows in kwestie geknoopt? Dat vind ik erg handig, om te kunnen ontdekken waar het nu mis ging.
Voorbeeld:
->Geen notificatie: de trigger werkte niet
->Wel notificatie, maar koud huis: de trigger werkte, maar in het actie gedeelte ging er iets fout.
Ha, ja die tip had je me al eens gegeven om dergelijke kaartjes eraan te knopen. Ik gebruik daar hoofdzakelijk de notificatie voor, maar zie nu dat er nog meer mogelijkheden zijn. Daar duik ik eens in, bedankt hiervoor.
En de flow, in deze, werken wel want soms werkt het goed. Op dit moment is het weer zo, als ik handmatig mijn temperatuur wil veranderen dan reageert mijn thermostaat niet, terwijl ie dat wel in de Resideo app doet. Dus is in mijn ogen toch iets tussen Homey en Honeywell