Slimme kamerthermostaat

Beste Homeyers :blush:,

Voor mijn temperatuur regeling gebruik ik de Honeywell Lyric T6 thermostaat. Helaas ondervind ik geregeld problemen om deze thermostaat via de Homey app te bedienen, terwijl het via de Resideo app van Honeywell zelf, prima werkt. Ook het automatiseren met flows werkt daardoor soms wel soms niet, oftewel e.e.a. is daardoor niet echt betrouwbaar. Ook nu weer een request bij support ingediend omdat het momenteel ook weer niet goed werkt.

Daarom 2 vragen;

• zijn er meer gebruikers die dezelfde ervaring hebben met deze thermostaat?
  • wie heeft ervaring met andere thermostaten die wel betrouwbaarder werken met Homey?

Alvast weer bedankt voor alle reacties.

tado V3 werkte feilloos hier. Ik ‘moest’ helaas over naar Intergas, en dat werkt ook prima (Honeywell round + Intergas Gateway).
Ik durf Homey niet de rol van ‘master’ te geven trouwens. De thermostaat draait zijn vaste schema, en Homey mag tijdelijke wijzigingen doen.

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Het zijn juist die wijzigingen die het hem doen. Ook ik heb een schema van Honeywell draaien, maar als ik weg ga of later thuis kom dan gepland (schema verwarming), zou ik het fijn vinden als Homey “ingrijpt” :smiley::smiley:. Dat faalt helaas geregeld, vandaar dat ik overweeg om een andere thermostaat te nemen

Geen probleem.
Ik snap het. Bij mij werkt het met Homey ook goed. Als het niet werkt als verwacht, dan heb ik het zelf niet goed in flows gegoten :grimacing:

Heb je ook notificatie kaartjes (of Simple Log log kaartjes) aan de flows in kwestie geknoopt? Dat vind ik erg handig, om te kunnen ontdekken waar het nu mis ging.
Voorbeeld:
->Geen notificatie: de trigger werkte niet
->Wel notificatie, maar koud huis: de trigger werkte, maar in het actie gedeelte ging er iets fout.

Ha, ja die tip had je me al eens gegeven om dergelijke kaartjes eraan te knopen. Ik gebruik daar hoofdzakelijk de notificatie voor, maar zie nu dat er nog meer mogelijkheden zijn. Daar duik ik eens in, bedankt hiervoor.

En de flow, in deze, werken wel want soms werkt het goed. Op dit moment is het weer zo, als ik handmatig mijn temperatuur wil veranderen dan reageert mijn thermostaat niet, terwijl ie dat wel in de Resideo app doet. Dus is in mijn ogen toch iets tussen Homey en Honeywell

Zou je kunnen delen hoe je dit hebt gedaan? Thanks

Hoi Patrick, wat wil je dat ik deel?
Het lijkt er erg sterk op dat de problemen bij Honeywell lagen. Na wat over en weer gemaild, werkt alles de laatste paar weken weer zoals het hoort. Dus daar kan ik niks van delen

Ik ben benieuwd hoe jij nu de flows hebt staan? Geofence werkt bij Honeywell niet lekker althans bij mij dus vandaar mijn vraag. Heb je dan alles via Homey ingeregeld of op een andere manier?

Ik heb de geofence in de Resideo app wel aanstaan maar ik heb ook de indruk dat dat niet lekker werkt. Als je alleen dat gebruikt vindt ik het ook niet fijn werken. Ik heb in de Resideo app dus een schema staan (volgens mij werkt dat niet in combinatie met geofence) waar ik eigenlijk de verwarming mee regel. De flows in Homey gebruik ik als extra toevoeging. Ik heb wat sensors op mijn ramen en deuren zitten. Als de verwarming aan is, en mijn vrouw gaat poetsen/luchten en ze zet de deuren langer dan 2 minuten open, dan begint mijn Google te roepen dat de deuren open staan, terwijl de verwarming aan is. Vervolgens laat ik Homey de thermostaat gelijk op 16° zetten.
Ook als we weggaan en er is verder niemand thuis wordt de thermostaat via Homey naar 16° gezet. “Geofence” met Homey werkt wel goed. Bij thuiskomst gaat de verwarming weer aan, mits aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan.

Zoiets als dit:

Euh Peter​:grinning::grinning:Die is voor mij een beetje complex. Maar dat komt mede omdat ik nog niet goed thuis ben in die advanced flows.

P.S.,
Even een toevoeging op dit hele verhaal. Ik ben er net achter gekomen dat, als ik een TOEKOMSTIGE vakantieperiode instel in de Resideo app, ik de thermostaat niet meer kan bedienen vanuit Homey of Google Home. Dus bv. het is nu 1 maart, ik stel een vakantie periode in van 8 tot 15 maart, vervolgens reageert de Honeywell thermostaat niet meer op Homey of Google Home. Wel nog via de Resideo app.
Dit ter info aan jullie. Honeywell hierover weer benadert.

Beetje laat, maar toch: het gaat niet om de getoonde flow, maar om te laten zien op welke plaatsen je notificatie kaartjes kunt toevoegen, en welke info je daar dan in zou kunnen zetten.

Oh zo. Dan zal ik dat eens nader bestuderen​:grinning::grinning:
Thanks

1 Like

Om te voorkomen dat er onverwachte schakelingen (niet) gebeuren zou ik alles óf in de resideo-app óf in de homey-app automatiseren.

Hoi Wim, op zich ben ik daar wel voorstander van om alles in 1 app te regelen, (dé reden waarom ik Homey heb aangeschaft) maar helaas is de Resideo app wat beperkt, plus de geofence functie werkt niet optimaal En gezien mijn bovenstaande ervaring vindt ik, om alleen Homey te gebruiken voor de verwarming, een beetje te gewaagd voor nu. De laatste weken werkt overigens alles naar behoren. Mocht dit zo blijven dan wordt het misschien toch Homey voor de verwarming.