Waarom gaat lamp 3x ongewenst knipperen na flow

Hallo, Onlangs een nieuwe build in Switch van Klikaanklikuit toegevoegd, een lamp aangekoppeld, en ook geïntegreerd in Hue.
Bestaande goedwerkende flow aangepast met deze lamp.zover niets bijzonders… maar nu komt het na het doorlopen van de flow, gaat alleen deze lamp (aan) 3x knipperen.
als de lamp aan staat, en je loopt langs de beweginsensor, gaat de lamp 3x knipperen. Best irritant;)
Iemand een idee hoe op te lossen?

Misschien handig als je het typenr vd switch en ook de flow deelt?

Uitzoeken hoe het komt! Waarschijnlijk zit er een loop in je systeem. Zet de hue eens uit, en kijk dan of er gebeurd wat je wilt, daarna alleen de Homey uit, daarna allebei uit, zet de lamp met de tile aan, maak een simpele flow die alleen de lamp laat aangaan. Bedien de lamp met een afstandsbediening.
Ik heb hier eens een lamp gehad die telkens vanzelf aan ging. Ook als ik alle bridges etc had uitgezet en de lamp gereset. Dat lag dus aan de lamp zelf.

Helaas, zonder resultaat. Zonder Hue, werkt de schakelaar niet. Met de simple flow blijft hij 3x knipperen

het is de ZMC-1800

Nu de flow nog. En het juiste type (ZCM-1800).

Plus voor de duidelijkheid: de lamp die je ermee schakelt is een normale (niet-smart) lamp, toch?

Kennelijk zit er in je flow ook een bewegingssensor, omdat de lamp daar ook op reageert. Je kunt die invloed beperken door de lamp alleen aan te zetten als die uit staat.
En je kunt ook even een andere lamp proberen, of een andere lamp schakelaar.


Het is de bankkant, en inderdaad het is een gewone lamp

Bedoel je dat de ZCM-1800 ? in Hue gekoppeld zit?

Please note that 3rd party brands such as IKEA, Osram and other Friends of Hue accessories that are connected to the Hue bridge might work, but are not officially supported.

Wat als je de schakelaar direct in Homey koppelt
(als Standaard Zigbee, want nog niet opgenomen in de Trust App
Trust Smart Home (Zigbee) App for Homey | Homey )

Edit: of haal deze maar weg, geen idee wat dat is…
image

Ja, het blijkt dat Hue de ZCM-1800 wel ziet/en kent. In Homey zit de ZCM-1800 raar genoeg dan weer niet, maar via de Hue wel de bovenstaande flow kunnen aanmaken

Al getest?

Maar wat is dit ? ik mis wat info.

Dit is ZCM, die door Homey als Hue lamp wordt gezien

maar je screef:

en die staat boven…

image

Als je geen volledige info geeft en we het er uit moeten trekken ben ik weg .

3 Likes

Het makkelijkst om te testen is: disable deze flow, kopieer hem en sloop alles er uit (uit deze kopie) wat niet nodig is.

Dus zoiets als:

Exact zo gedaan, helaas. Ik ben bang dat het aan de ZCM-1800 ligt. Ik ga opzoek naar een andere!
Toch bedankt voor je hulp!

Dus als je nu op de testknop drukt gaat de lamp 3 x aan en uit?
En als hij al aan is, wat doet hij dan?

Ja inderdaad, an als hij aan is gaat hij alsnog knipperen

En je had geprobeerd om hem ook rechtstreeks te koppelen aan Homey als universeel Zigbee apparaat?
Hjij laat dan geloof ik niet zien hoe hij heet dus dat hij niet herkend word klopt ook.
Maar als hij word gevonden zou aan/uit gewoon moeten/kunnen werken.

En als je hem direct vanuit de Hue bridge aan zet, terwijl de Homey uit staat?

Zover ik weet gaat klikaanklikuit in de pair modus (knipperen van gekoppelde lamp) als die 2 x een aan signaal krijgt (en unpair met 2x uit).
Dus als de lamp (schakelaar) al aan staat, en je zet die nogmaals aan, dan gaat die knipperen (=pair-modus).

EDIT: Dit is de Zigbee variant, weet niet zeker of dat hiervoor ook geldt…
Probeer toch een conditie toe te voegen die controleert of die schakelaar wel uit is, voordat je hem aan zet.