Flow stuurt neti alle lampen meer aan

Ik heb een hele simpele opstelling. 2 lampen in de kamer, 1 lamp in de keuken. Een kwartier voor zonsondergang gaan de lampen aan. Heeft meer dan een jaar prima gewerkt. Maar ineens ‘doet’ de keukenlamp niet meer mee. Niets gewijzigd in de flow. Als ik de flow splits, merk ik wel dat de check of de keukenlamp aan staat, langer duurt dan alleen voor de huiskamer. Ik hoor graag ideeën. PS: ook als ik de Alle lampen uit check weghaal, gaat de keuken niet meer aan.
De flow:


En dit ie de Begane grond

Probeer te achterhalen wat er vlak voor het “ineens” tijdstip is gewijzigd. Bijv. firmware update, app update.

Welke

  • hue app (met of zonder bridge) + app versie
  • Homey model + firmware versie

heb je in gebruik?

idee: zet de lampen eens in een groep middels de Groep app, vervang de “begane grond alle lampen aan” kaart eens door het groep ‘apparaat’ (de groep lampen wordt beschouwd en getoond als zijnde 1 apparaat) , en kijk eens of dat betere resultaten geeft.

Homey is erg slecht in het aansturen meerdere apparaten tegelijk.
De Groep app heeft daar een slimmigheidje voor: het stuurt alle apparaten in een groep heel kort (instelbaar) ná elkaar aan, ipv alles tegelijk.

Het is een beetje lastig het exacte moment te bepalen, maar in ieder geval na de laatste Homey 12.0.0 versie (26-7). Kan ook de 11.0.0 versie zijn, want die was maar 8 dagen daarvoor. Door de lange avonden is het niet direct opgevallen.

Ik heb beide Hue apps op onze pro2019 staan. Voor de lampen gebruik ik de Philips Hue app met bridge en die is 14 dagen geleden naar versie 6.2.1 gegaan.

Ik heb de app toegevoegd en ga daar eens mee experimenteren.

Het is echt bijzonder. Ik heb de Goep app geprobeerd. Toevoegen werkt prettig. Gebruik in een flow ook top. Maarrrrr, ook hier doet de keuken niet mee als ik de groep aanzet in een flow. Als je de groep onder Apparaten ‘handmatig’ aanzet, doet de keuken wel mee, alleen dus niet in een flow. Dan maar 2 losse flows voor keuken en kamer, Dat werkt in ieder geval. wel.
Uitzetten van alle Lampen wekt dan weer wel goed in een flow. Bijzonder.

Dat moet gewoon werken, keuken of niet :wink:
Heb je de how-to’s gevolgd:

Excusez moi, ik begrijp pas zojuist, dat er wat bugs in de group app zitten op het moment, dus het zou kunnen dat het niet helemaal naar verwachting werkt.

Als alternatief kun je dit gebruiken, Alex:
(Klik op de link bovenin om de hele post te kunnen zien)